Er eventjes tussenuit in Ierland

Hoi,

een beetje impulsief heb ik besloten om in augustus een weekje tot tien dagen naar Ierland te gaan, kwestie van toch een kleine vakantie te hebben dit jaar.

Ik zou vliegen op Dublin maar wil daar eigenlijk niet blijven, ik wil het binnenland en de kuststreek gaan verkennen.
Dus alle tips over plaatsjes die de moeite waard zijn om te bezoeken zijn zeker welkom. Ik was van plan om een wagen te huren maar als het openbaar vervoer mogelijk is, dan is dat zeker nog geen uitgesloten optie.

Bedankt alvast voor alle tips zodat ik binnenkort een route in elkaar kan knutselen.

Groetjes
A.

Hoi!

Ik kom net terug van 2 weken rondrijden door Ierland, het was zeeeer de moeite waard!
Alleen zeg ik je bij deze: Ga lekker langs de kusten toeren ipv het binnenland, daar is het toch het mooist en in de havenstadjes het meeste sfeer!
Enkele tips: Na je bezoek aan Dublin naar beneden naar de Wicklow Mountains (Wicklow Gap/Sally Gap! ) en Glendalough. Aan de westkust het stadje Doolin, dichtbij de Cliffs of Moher. De coastdrive langs de kliffen naar beneden rijden tot Spanish Point/Milltown Bay. Dan naar beneden naar schiereiland Dingle (vooral de Slea Head Drive en het plaatsje Dingle zelf).
Hiermee kan je je tijd al aardig vullen! Mocht je nog vragen hebben, mail gerust of plaats een bericht! Heb nog aardig wat info paraat!

Groetjes
Joyce