Nog even en wij vertrekken naar Ierland. Eerder al een keer twee weken rondgereisd door Zuid-West Ierland vanuit Cork, nu starten we in Dublin. We huren daar een auto en gaan meteen op pad. Dublin doen we de laatste paar dagen zonder huurauto aan.
Hoewel we vorige keer de hele reis zo ongeveer hadden uitgestippeld en ook de accommodaties vooraf hadden geboekt, gaan we nu op de pof op pad. Lijkt ons heerlijk, maar ook wel spannend. Amper houvast…
We denken dat we al toerend (met name langs de kust) mooie plekjes zullen zien. Daarnaast willen we ook Belfast bezoeken en misschien Derry/Londonderry. Indien mogelijk nog naar Donegal, maar werkelijk geen idee of dit haalbaar en realistisch is. We zien het wel…! Of toch?..
Misschien namelijk wel te horen wat jullie hiervan denken en welke ervaringen jullie erbij hebben.
Ondertussen kijken wij vast uit naar de gezelligheid in de pubs en de knusse B&B’s.
Ten zuiden van Dublin heb je de Wicklow Mountains. Een aantrekkelijk gebied. Als je noordelijk van Dublin zit, wordt het landschap volgens mij aantrekkelijk als je de grens van Noord-Ierland bent gepasseerd. Bezoek de Mourne Mountains, Strangford / Portaferry, de Antrim Coast met o.m. Carrick a Rede, Ballycastle, Rathlin Island, Giants Causeway, Portballintrae, Dunluce Castle, Portrush, Coleraine, Portstewart, verder Sperrin Mountains, route Omagh - Letterkenny, het graafschap Donegal. Als er tijd over is, Lough Erne, omgeving Galway, Carraroe, Lettermullen en Clifden.
Een gezellige badplaats vind ik Portrush. Daar is ook zandstrand met duinen. De Antrim Coast is verder over het algemeen rotsig en groen. Een bijzondere bezienswaardigheid is Giants Causeway, met basaltzuilen, lijkend op kunstwerken, bij Portballintrae.
Bedankt voor jullie aanvullingen en visie! De Giants Causeway zat inderdaad al in ons hoofd.
Ik denk dat we er zeker wat moois van gaan maken. Als jullie toevallig nog leuke, bijzondere overnachtingsplekjes kennen dan deel ze ook gerust! Al denk ik dat nagenoeg iedere B&B wel wat unieks heeft.
In de buurt van de giant causeways heb je een dagwandeling die zeer goed (causeway coastway walk) te doen is en zeer mooi is. Even opzoeken en je vind hem zo, hij staat ook overal daar aangegeven dus je kan hem bijna niet missen. Ik heb hem van ballycastle naar portstewart gelopen. Erg mooi en indrukwekkend maar je bent drie dagen onderweg. Derry is ook echt een aanrader, veel te zien te zien over the troubles en veel mooie murals.