Hallo,
Ik wil graag tijdens de kerstvakantie een klein weekje naar Ierland of Noord Ierland. Het liefst huur ik dan een auto en ga op de bonnefooi toeren langs de kust. Nou was mijn vraag of dit een beetje te doen is tijdens de kerstvakantie of is het dan misschien te nat/koud. En kun je in een dag of 5/6 ook voldoende zien? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen.
Gr.
Via Wereldwijzer app
Koud wordt het niet. Iig niet lager dan iets onder het vriespunt. Je hebt genoeg te zien in Ierland, denk eerder dat 5 a 6 maanden nog te weinig is. Vergeet Derry niet! En uiteraard de Bushmills distillerij.
Via Wereldwijzer app
1 like
Hey rene,
Bedankt voor je antwoord. Ik bedoel eigenlijk dat ik maar maximaal 5/6 dagen de tijd heb en/of het dan wel de moeite waard is? Of anders alleen noord Ierland doen? En kan je in Ierland alles op de bonnefooi doen?
Gr.
Via Wereldwijzer app
Ierland is voor mijn mening zelfs al voor een half uurtje de moeite waard!
Er is zeer zeker genoeg te zien, alhoewel je in de winter (laagseizoen) gaat. Wellicht zal er wel iets gesloten zijn maar er blijft genoeg open. Overal vind je haast wel een hostel en anders is er in elk gat wel een bed and breakfest. Giants causeway is opzich ook wel prima, alhoewel ik het iets tegen vond vallen… op de fotos komt het heel groot en indrukwekkend over maar in het echt is het denk ik nog geen 60m lang. En vol met toeristen, was wel in de zomer.
Sent from my LG-P760 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Hallo,
Ik heb zelf een tijdje in Belfast gewoond en ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat Belfast en Noord-Ierland zeker de moeite waard is om te bezoeken.
In het noorden moet je zeker de Giants Causeway en de Bushmills distillerij bezoeken.
Meer informatie vind je op Hallo Belfast.
Heel veel reisplezier!
Florens
1 like