In het najaar zou ik dolgraagIierland bezoeken, daar dit voor mij de grote onbekende is, en ik dit zeker niet wil gemist hebben.
Ik opteer voor vliegvakantie, daarmee bedoel ik de heenreis, daar ik ernstig zeeziek word en nooit meer wil bootje varen.
Daar ter plaatse een auto huren of nog leuker, achterop de motor.
Ik heb reeds verschillende trips met de motor gedaan (als bijzit), oa Alpen, UK, Schotland, Duitsland, Normandië.
Door scheiding ben ik helaas ook mijn motormaatje kwijt, en dat is een gemis.
Ik kijk echt uit naar reacties en tips en wat in Ierland zeker MOET bezocht worden, wil daar ook een beetje herbronnen.
Hoi Tine,welkom op wereldwijzer!
Nou als je een mooie route wil doen zou ik zeggen van Cork naar beneden rijden langs de kust dan kun je mooie dingen zien, naar de ring of Kerrie, Killarney heeft een heel mooi national park waar je met paard en wagen door heen kan rijden en je kunt de torc watervallen bezichtigen.
Als je in Dublin bent is het de moeite waard om naar het Guinness Store house te gaan, als je het interresant lijkt om te weten hoe ze dat bier maken.
Van dublin kun je weer naar beneden gaan via carlow, killkenny , als je nog tijd over hebt kun je nog langs de kristal fabriek van Waterford en daarna weer terug naar Cork.
Onderweg heb je nog Midleton daar kun je naar de wiskeyfabriek gaan.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je die altijd stellen op het Ierland Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met de voorbereidingen,Tine!
groet,georgessiam.