Binnenkort ga ik weer eens op vakantie naar Ierland voor 2 weekjes en ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die mij de mooiste plekjes van Ierland kunnen vertellen, waar ik perse nog eens naar toe moet!
Momenteel denk ik er over om the ring of Kerry (gedeeltelijk) (update: Ik bedoel hier the Kerry Way) te gaan lopen met daarvoor een paar kleine wandelingen in de buurt van Killarney en erna een paar dagen stappen in Killarney. Ik weet alleen niet of dit een mooi gebied is aangezien ik er nog nooit geweest ben;)
Ik ben in 2003 al een keertje naar Galway en omstreken geweest (connemara, clifden, maam, etc), in 2004 een keer naar the Dingle Peninsula en ook in 2004 nog een keer naar The Burren en The Cliffs of Moher. En als laatste ben ik begin dit jaar nog 5daagjes is Noord-Ierland geweest, bij de Giant Causeway en Carrick-a-rede in de buurt (Bushmills, Ballintoy). Dit waren allemaal fantastisch mooie gebieden dus ik vraag me af of the ring of Kerry net zo mooi is!
als je van natuur houd is kilarney echt een onwijze aanrader.
ben zelf 2 jaar terug op een rondreis met de auto geweest en 2 dagen in kilarney geweest, hele mooie omgeving. er is daar een natuurpark… je kijkt echt je ogen uit hele mooie waterval. zeker een aanrader om naar toe te gaan.
toen ik in juli in Killarney was, waren de wegen geterroriseerd met autobussen van vele buitenlandse toeristen. De stad zelf is zeker de moeite eens te bezoeken ('s avonds natuurlijk) maar voor de rest vindt ik (county)Cork veel leuker dan Kerry. Hoewel het landschap er minder ruig is, is de natuur er nog altijd zeer erg aanwezig en zijn er minder toeristen.
Probeer eens Kenmare, zeker de moeite.
Voor de rest ga je best te voet van Killarney naar het nationale park
en Muckross Castle (ga niet in een van die paardenkarretjes zitte!) maar neem het pad aan het meer om er te komen. Dan nog even naar Torc Waterfall en je kan weer naar de stad voor een verkwikkende pint of Murphy’s.
Vinden jullie het ‘de moeite’ om pakweg drie dagen in Dublin rond te hangen? Of denk je dat we (reisgenoten en ik) er gaan verdrinken in al wat we willen zien en uiteindelijk niet veel gaan kunnen doen?
Hoe is Dublin eigenlijk? Met wat kun je dat vergelijken? (nu niet over cultuur, eerder over de cafeetjes 's avonds enzo)