Hey iedereen!
ik studeer (mijn eerste jaar) momenteel nog maar ik twijfel steeds of ik wel de juiste keuze gemaakt heb. Nu weet ik alleen niet of ik ermee zou stoppen of verder zou doen. Als ik ermee zou stoppen, wat kan ik dan doen? Ik zou heel graag reizen en de wereld zien, beginnend met europa. Maar zou ik dan niet beter eerst wat werken? Als ik eerst zou werken, dan weet ik helemaal niet welk werk ik zou kunnen doen.
Ik heb het momenteel ook moeilijk met mezelf, leren gaat moeilijk, mijn gedachten blijven hangen, soms veel verdriet over bepaalde zaken, … enz. Heeft iemand soms een tip voor mij? Wat zou ik het beste doen? Het is echt moeilijk om een keuze te maken en iets te beslissen en het gewoon te doen…
Groetjes en alvast bedankt!
(Ik ben een meisje van bijna 19 jaar)
Ik zou even een goed gesprek aangaan met de decaan van je school, en voor de rest in deze periode veel open dagen bezoeken, om te kijken wat je echt wilt. Als je wilt stoppen moet je meteen ook ff checken wat de regels zijn m.b.t. Ib-groep.
Qua reizen is het idd leuk om met Europa te beginnen. Ik heb afgelopen zomer ook 5 weken door Europa gereisd met een interrail (trein) en zolang je beetje gaat couchsurfen en alles lowbudget houdt, valt dat prijstechnisch ook best mee!
hey Elsemiek
De interrail, dat is met de trein door heel europa reizen, maar is dat niet wat duur? Ik zou het zowiezo wel low-budget houden. Ik zou dan metde tent enz wat rondtrekken. Ben jij alleen geweest of met meerderen? En hoe neem je alles dan mee? Want de tent en slaapzak zelf wegen toch al wat en nemen ook al veel plaats in beslag. De Ib-groep?
Bedankt voor je antwoord! Ik heb er zeker wat aan!
Nou zo’n treinticket kost je 400 Euro (exclusief reserveringen) maar dan heb je wel heel veel vrijheid qua reizen, en een makkelijke manier om veel te zien in weinig tijd. Ik heb dus 5 weken gereisd en was in totaal iets van 1500 kwijt, voor op reis zijn valt dat nog wel mee.
Ik ben alleen geweest. Ik kon de backpack van mn broer lenen en heb daar alles ingedaan, daar kan je ook nog goed mee wandelen, erg makkelijk. Omdat het in de zomer was, heb ik geen slaapzak maar een fleecedekentje meegenomen en had geen tent. Maar heb wel mensen ontmoet die dit wel hadden, en met beetje passen en meten past het prima in je backpack. Ja als je bij de Ib groep op tijd aangeeft als je stopt hoef je niet terug te betalen of minder ofzo geloof ik. Vandaar dat ik het noemde, moet je dus even checken
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes, Elsemiek