Ik ben een meisje van 18 jaar en heb na het halen van mijn diploma op de middelbare school besloten een jaartje te gaan werken/reizen/genieten. Ik wil binnenkort low-butget gaan reizen door Europa, ik wil zoveel mogelijk steden bezoeken. Ik ga interrailen, of cheap ergens heen vliegen en dan terug zien te komen. Ik heb gewoon zin in een onvergetelijk avontuur! Heb je ook zin in zoiets of andere ideeen ik hoor het graag!
Je bericht spreekt me erg aan, maar moet je dit jaar nog eindexamen doen, of ben je vorig jaar al geslaagd? Ik ben vorig jaar geslaagd, en ben na 7 weken in Spanje nu au-pair in Frankrijk. Maar vanaf half mei wil ik graag 30 dagen interrailen door Europa.
Als dit je wat lijkt(als je uberhaupt kunt!), ik hoor het graag!
Hee, leuk dat je reageert! Ik ben zelf vorig jaar geslaagd, en heb nu net een nieuwe baan waar ik het nog wel een tijdje ga uithouden, dus half mei is voor mij ook top!! En mooi bijkomend feit is dat het dan veel lekkerder weer is als nu!
Wanneer kom je terug uit Frankrijk? Welke Europese steden zou je willen bekijken? En hoe oud ben je etc…?
Ik wil graag zoveel mogelijk zien, maar wel zo dat je je niet opgejaagd gaat voelen (snap je? :P). Het lijkt me leuk om een rondje te doen, bijv. door Engeland en Ierland naar Portugal, en vanaf daar door Spanje en Frankrijk naar Italie. Vanaf Italie kun je ook met een interrailticket naar Griekenland, en dat lijkt me ook vet. En dan zit je middenin allemaal landen waar ik nog nooit geweest ben, maar ook graag wil zien.
Maar voor mij staat nog niets vast! Ik heb nu alleen iedere keer als ik een kaart van Europa zie, dat ik allemaal mogelijke routes zie
Ik neig alleen wel meer naar de zonnige, warme landen. Hoe is dat bij jou?
Ik word begin mei 19 jaar, heb vorig jaar eindexamen vwo gedaan, en toen had ik het ook helemaal gehad met school. Dus besloot ik om m’n talen te verbeteren, en au-pairen is dan een goede (goedkope) optie. Eerst heb ik 7 weken vlakbij Madrid gewerkt, en nu zit ik nog tot begin april in Frankrijk.
Ik hou van uitgaan, winkelen, films, sport, chocola, lezen en vakantie.