Wil jij samen starten (eind juli)? + véél vragen!!!

Hoi!

Ik ben Joek (dat is een meisjesnaam in mijn geval!), 24 jaar en ik ga het eindelijk doen: alleen op reis, slechts 5 weken, maar ik heb er al wel enorm veel zin in!
Ik ben van plan tussen 25 en 29 juli ('06) te vertrekken. Helaas kan ik in verband met mijn werk (ik ben juf, vandaar de zomervakantie!) maar een week of 5 weg. Daardoor zijn mijn mogelijkheden in Australie natuurlijk beperkt, maar mijn doel is ook niet om ALLES te zien. Wat ik wel graag wil doen is een Jackeroo/jilleroo-cursus, ik wil graag leren surfen, veel mensen leren kennen en kunnen doen wat me op dat moment leuk lijkt.

Ik ben er nog niet zeker van of ik naar Australie ga of dat misschien Midden-Amerika een beter idee is (m.n. omdat ik maar 5 weken weg kan). Daarom zou ik graag antwoord krijgen op de volgende vragen:
[ul]
[li]Ik wil starten in Sydney, van daaruit naar bijv. Tamworth (voor een cowboycursus van 5 dagen) en uiteindelijk naar een bestemming waar ik een weekje kan leren surfen. Wat ik tussendoor ga doen weet ik nu nog niet, maar een binnenlandse vlucht lijkt me wel handig! Is dit iets wat in een week of 5 kan? Of hebben jullie andere suggesties?[/li][li]Als ik maar 5 weken ga en niet ga werken, heb ik dan ook 3200 euro op mijn bankrekening nodig?[/li][li]Hoe kan ik het best reizen, er zijn verschillende soorten bustickets, is zoiets handig?[/li][li]Ik zou graag (i.v.m. de beperkte duur van mijn vakantie) willen beginnen in Sydney en dan vanuit een andere plaats (mijn einddoel van de reis, maar welke plaats dat is ligt nog lang niet vast!) terugvliegen. Wat voor een ticket moet ik dan kopen?[/li][li]Is een binnenlandse vlucht ter plaatse goed en snel te regelen?[/li][li]Hoeveel geld ben ik ongeveer kwijt in 5 weken (incl. bijv. een jilleroocursus en een weekje surfen en vast wel een paar korte excursies)? (weet je het wel ongeveer zonder die excursies en cursussen, dan hoor ik het ook graag, dan heb ik toch een beetje een idee!)[/ul]Het ene moment heb ik enorm veel zin, maar het andere moment zie ik me al helemaal alleen staan in Sydney na aankomst. Dat lijkt me wat minder. Daarom zou ik graag met iemand (m/v) samen starten, dat lijkt me wel zo gezellig. Dus ga jij ook rond die periode naar Sydney of ben je er rond die tijd en vind je het ook leuk om een paar dagen samen de stad te ontdekken, mail me dan! [/li]
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Joek

Ik wil starten in Sydney, van daaruit naar bijv. Tamworth (voor een cowboycursus van 5 dagen) en uiteindelijk naar een bestemming waar ik een weekje kan leren surfen. Wat ik tussendoor ga doen weet ik nu nog niet, maar een binnenlandse vlucht lijkt me wel handig! Is dit iets wat in een week of 5 kan? Of hebben jullie andere suggesties?

_ starten in syndey is een goed idee vele mensen doen dit als ze de east coast afreizen !! ik heb zelf in tamworth gewoond een tijdje maar niet de cowboy cursus gedaan iemand ander die ik ken wel zie de link daar kan je ook info vinden over de curses http://www.elsdownunder.nl/Fotoalbum.htm

Als ik maar 5 weken ga en niet ga werken, heb ik dan ook 3200 euro op mijn bankrekening nodig?

-lijkt mij wel maar hangt ervanaf wat je wilt gaan doen en waar je verblijft hostels of hotel etc en wat je uitgeeft aan uitgaan en andere dingen je kan het zo duur maken als je wilt !!

Hoe kan ik het best reizen, er zijn verschillende soorten bustickets, is zoiets handig?

• ik raad de bus aan is goed te doen vanuit Syndey naar tamworth zijn verschillende mogelijkheden (onderweg uitstappend etc etc) zie de greyhound webpage http://www.greyhound.com.au/

Ik zou graag (i.v.m. de beperkte duur van mijn vakantie) willen beginnen in Sydney en dan vanuit een andere plaats (mijn einddoel van de reis, maar welke plaats dat is ligt nog lang niet vast!) terugvliegen. Wat voor een ticket moet ik dan kopen?

-wel dit kan je het best doen bij een reisbureau of online je kan in sydney lander en dan vanuit brisbane terugvliegen of melbourne maar als je toch al in tamworth zit en je gaan surfen is brisbane dichterbij !

Is een binnenlandse vlucht ter plaatse goed en snel te regelen?
Hoeveel geld ben ik ongeveer kwijt in 5 weken (incl. bijv. een jilleroocursus en een weekje surfen en vast wel een paar korte excursies)? (weet je het wel ongeveer zonder die excursies en cursussen, dan hoor ik het ook graag, dan heb ik toch een beetje een idee!)

-ja vluchten zijn over het algemeen makelijk te regelen hier en hoeveel je kwijt ben hangt helemaal van jezelf af maar met dat buget moet het wel lukken volgens mij

gewoon gaan zou ik zeggen je leert snel genoeg mensen kennen er het is hier echt zo mooi !!!

wel succes ermee en als er verder nog wat is gewoon vragen

Qua geld kan ik aanraden neem zoveel mogelijk mee als je kunt, maar je hebt het niet allemaal nodig. Als je veel leuke dingen wilt doen dan moet je uiteindelijk veel geld uitgeven, maar je kunt ook heel goed de budget way gaan en toch een zeer goede tijd hebben.

De vluchten zijn makkelijk te regelen en niet duur, dus dat is ook niet echt een probleem lijkt me…

En wees niet bang als je alleen aankomt op Sydney, ik kwam aan en had geen idee waar heen te gaan. Toen met een shuttle busje, via de chauffeur die op mij afkwam met de vraag “need a ride into the city?” naar een hostel gereden en daar ingecheckt en vanuit daar leer je mensen kennen en gaat het vanzelf.

Beste Joek,

Ook ik ben juf en ben ook van plan om deze zomer langs de oostkust van Australie te gaan trekken. Loop al lang met het idee maar vind het toch een grote stap zo alleen. Zie het al voor me…niemand tegen komen ofzo…hihi
Wil van Syndey naar boven gaan in ongeveer 5 a 6 weken.
Loop jij ook nog met het plan, of zijn de plannen ondertussn gewijzigd??

Groetjes Joyce

Hoi,

Ik ga 28 juli met een groepsreis van Shoestring. Mischien ook iets voor julie.
Kijk maar eens op www.shoestring.nl

Groet,
Richard