Hoi hoi allemaal!
HET WAS GEWELDIG!!
We zijn inmiddels weer terug, maar het was echt super! We zijn van 23 juni tot 2 juli in Sydney gebleven! Daar hebben we geslapen in Chili Blue Backpackers bij King’s Cross (afrader, zeker voor stelletjes, dus don’t!). Na een lange vlucht (pff) zijn we de 24e goed aangekomen in Sydney! 25 juni hebben we rondgelopen en hebben we van alles bekeken, rondgelopen (veel, o.a. Woollomooloo, Botanic Gardens, Hyde Park, Opera House, Harbour Bridge etc.) en gekeken welke tours we konden gaan doen! De 26e zijn we met de ferry naar Manly Beach gegaan en dat was écht geweldig!! Super leuk strand en leuke wandelroute heb je daar! Hebben wilde Lorikeets gezien en een super mooi uitzicht over het water (regenboog e.d.). EN daarna ook nog wilde kaketoes, yay! Ook nog bij een afgelegen strandje uitgekomen wat echt heel mooi en bijzonder was, gewoon heel tropisch voelde het! Uiteindelijk natuurlijk weer met de ferry terug. De 27e zijn we naar het Featherdale Wildlife Park geweest! Kleiner dan verwacht, maar groot genoeg om ons een ochtend en een stuk van de middag te vermaken! Voor het eerst koala’s gezien en natuurlijk wallabies, kookaburra’s, dingo’s en een tasmanian devil. Voor mij is dat helemaal geweldig, gezien ik opleidingen volg omtrent dieren, dus heel interessant en kei leuk om eens in het echt te zien! Wel redelijk kleine hokken, dat vond ik minder! Natuurlijk ook met een koala naast me op de foto!
De 28e zijn we heerlijk naar Bondi Beach gegaan via Bondi Junction! Echt top en een super mooi strand! Groot, maar helaas leeg i.v.m. de winter! Nog wel een one half penny gevonden op het strand, nice! Daarnaast nog een walvis gespot, dus mijn dag kon niet meer stuk! De 29e hebben we gerelaxed en weer rondgelopen. Vervolgens zijn we de 30e naar The Blue Mountains en de Jenolan Caves geweest met een georganiseerde tour, goed geregeld ook! Eerst de bergen gezien, wat echt een spectaculair uitzicht was, niet normaal mooi! Zal het nooit vergeten :). Daar gingen we met een achtbaan de berg af en met een karretje weer omhoog, leuk! Daarna door naar de caves en daar hebben we de Lucas cave bezocht. Daarvoor trouwens een vogelbekdier gespot in The Blue Lake naast de cave, ik werd ZOOO enthousiast! Echt een droom om in het wild de platypus te mogen zien! Helaas geen geweldige foto’s, maar ik was gelukkig haha! De cave was ook heel bijzonder en leuk om te weten dat je in de oudste grotten (zover ze ontdekt zijn) ter wereld bent geweest! Op zondag 1 juli zijn we rond gaan kijken in Sydney, namelijk Watson’s Bay en Macquarie Lightstation e.d.! De avond heerlijk afgesloten met lekker eten en een mooie zonsondergang met daarachter het Opera House en de Harbour Bridge.
En JAAAAA. Toen ging mijn lieve vriend na 4 jaar op zijn knieën, onverwacht dat het die dag zou gebeuren (we hadden al een tijdje eerder in NL de ringen gekocht), bij het Opera House!! Dus nu zijn we verloofd :cheer: :wub:! Het trouwen duurt nog even, maar het was ZO bijzonder!
Op 2 juli zijn we gaan reizen van Sydney naar Brisbane met het vliegtuig (Jetstar). Gelukkig waren we er in 1,5 uur en konden we gebracht worden naar het River Terrace Motel. Super motel, echte aanrader! We zouden eerst verblijven in Base Brisbane, maar na teveel slechte recensies snel laten cancellen. Die avond was het helaas vroeg donker (5 uur in Aussie in de winter), dus uitgerust in onze heerlijke cheapy, maar zeer nette motelkamer! Op 3 juli zijn we Brisbane gaan verkennen en we hadden het geluk dat we gratis met de ferry naar de overkant konden, want het was een nieuwe service of iets dergelijks, topper! Brisbane was echt heel mooi vonden we meteen allebei en straalt heerlijke rust uit
lijkt me een fijne stad om te wonen! 4 juli zijn we gaan kijken bij Lone Pine Koala Sanctuary! Ik wilde nog eens graag de dieren van dichtbij zien en toch wel graag met een koala op de foto (tja… toerist :chin: ). Dus sta nu op de foto met een koala, een croc en een roofvogel! Heel nice :)! Vond het mooi om de dieren nu van dichtbij te zien en de lezing over de platypus ook heel interessant! Die avond kwamen we er ook meteen achter dat alle tours die we wilden doen volgeboekt waren, dus een super domper, wnat we wilden graag naar Moreton Island, BALEN! 5 juli zijn we dus nog maar een keer gaan rondlopen en hebben we de Botanic Gardens bezocht en genoten van ons avontuur samen in Down Under! Zo ook nog een kerkje bezocht, de Saint John Cathedral en het Central Station (mooi!). 6 juli nog een tour kunnen doen gelukkig, naar O’Reilly’s Rainforest! Daar een geweldig uitzicht gehad en eerst naar een klein dorpje geweest (met een nederlandse shop, lol) en een Alpaca Farm. Ook dit was erg leuk en we mochten nog even op de foto met Roy, famous alpaca. Vanuit daar verder de bergen in en op naar de treetopwalk! Echt eng, maar weer een geweldig uitzicht! Na een lange dag weer terug naar het motel en 7 juli vlogen we alweer terug met Singapore Airlines!
Ben jullie heel dankbaar voor de geweldige tips en zo blij dat ik de tickets heb gewonnen! Dit was zo geweldig