Nog maar 3 weken en geen plan..

Over precies 3 weken ga vlieg ik naar Sydney, maar eigenlijk zijn mijn plannen nog niet helemaal duidelijk. Ben afgelopen weken ontzettend druk geweest en heb het plannen nogal voor me uitgeschoven. En dan ineens heb je nog maar 3 weken…

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit volgende.

Ik vlieg naar Sydney, en kom daar 6 februari aan. Ik heb met het gastgezin afgesproken in het weekend van 15/16 februari bij hun te zijn. Mijn plan was om tot die tijd in Sydney te blijven en dan een binnenlandse vlucht te nemen naar Brisbane. Vandaag was ik bij een vriendin die 20 jaar geleden naar Australië was, en die vroeg zich af waarom ik in hemelsnaam een binnelandse vlucht nam. Hartstikke zonde volgens haar. Nu zit ik dus te denken of het te doen is om in deze tijd met de bus (Greyhound?) naar Brisbane te reizen. Eventueel zou ik een paar daagjes extra kunnen nemen omdat het voor het gezin niet heel veel uit maakt welke dag ik aankom, omdat ik toch past eind februari echt ga beginnen. Is het haalbaar om dit in ongeveer 10 dagen met de bus te gaan doen? En zijn jullie het er mee eens dat ik dat eigenlijk echt moet doen? En zijn er nog tips voor welke plekken ik echt moet zien? Plekken waar de Greyhound stopt zijn : Newcastle, Port Macquarie, Coffs Harbour, Lismore, Byron Bay, Surfers Paradise. Welke zou ik over kunnen slaan? Ook twijfel ik of ik niet toch beter in Sydney kan blijven (vriendin van me zit daar ook) en eventueel in mijn laatste 4 weken ook nog het stuk Brisbane-Sydney wil doen? Plan was laatste 4 weken alleen Brisbane-Cairns te doen.

Wat is wijsheid met betrekking tot hostels? Moet ik die van te voren boeken of kan ik er over het algemeen vanuit gaan dat als ik aan kom er plek is?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!

Ja, dit is zeker te doen met de bus en ik zou dit ook aanraden omdat je dan ook nog wat ziet! En gebruik die andere vier weken voor Brisbane-Cairns! Prima plan.

Er zijn een paar opties:
-Neem een georganiseerde tour tussen sydney en brisbane. Die stoppen op verschillende plekken en je onderneemt met een groep een aantal dingen. Vaak inclusief surflessen (byron bay en surfers paradise zijn natuurlijk surfmekka’s!). Zo even googelend zag ik dit: wwwsurfaris.com. Maar ik denk dat er ook wel andere aanbieders zijn.
-Of ga met greuhound en stop op verschillende plekken om zelf lekker op pad te gaan. Als je niet echt in bent voor surfen, lijkt me deze tweede ook een betere optie.

• Iets heel anders wat je zou kunnen doen voor een portie ‘outbackervaring’ is in een week tijd de jackaroo jillaroo school in leconfield bij tamworth kunnen doen. Vijf dagen paardrijden, lasso leren werpen, enz. Zoek even op leconfield.

Als je geen tour doet, zou je het volgende kunnen doen in ongeveer 10-15 dagen:

• Dag 1-3: sydney verkennen
  • maak een dagtrip naar de blue mountains of neem een dag of 2 of 3 de tijd en reis naar katoomba in de blue mountains en verblijf in een hostel. Maak hier een paar wandelingen, ga met het stijle treintje op en neer en dan weer terug naar sydney.
  • reis in een keer naar byron bay, of, als je wat meer tijd hebt en nog een paar mooie dingen wilt zien ga dan naar bellingen (bellingen yha is het meest relaxe hostel waar ik ooit heb gezeten. Zij organiseren zelf tours naar bijvoorbeeld dorrigo np. Mogelijk wel handig om ze vantevoren even te mailen of ze dit nog doen en op welke dagen. Het yha haalt je op in urunga waar greyhound stopt. Let wel op de tijden!
  • coffs harbour is niet heel veel te doen, maar er zijn dolfijnen tours en er is een relaxt strand. Minder duur en toeristisch. In de haven kun je leuke vissen en soms ook zeeschildpadden zien.
  • paar dagen byron bay. Zeer populair, ook erg touristisch, maar er zijn wel wat mooie plekken. Wel duur stadje!!
  • brisbane.
    Met een eigen, gehuurde, auto zou je nog veel meer leuke plaatsen kunnen bezoeken. Mogelijk samen met die vriendin? En de huurkosten delen?
1 like

Dankjewel Francine!

Ik heb inderdaad besloten om in die 10 dagen zelf naar Sydney te reizen! Ik ga dan toch voor de Greyhound, surfen zou ik zeker nog wel willen doen maar mee op zo’n georganiseerde tour zie ik niet zo zitten. En ik heb eerder al surfles gehad, dus vind dat niet zo nodig. Het bellingen yha ziet er inderdaad prachtig uit. Ga morgen zeker eens kijken of het een optie is om hier te verblijven!

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie, heb de knoop kunnen doorhakken om het stuk toch zelf af te leggen!