Advies gevraagd australie

Hallo iedereen.
In de zomer vakantie van 2015 wil ik voor 6, misschien 7 weken naar australie. Ik wil dan via greyhound Reizen. Mijn plan is om vanaf brisbane naar cairns te gaan, vanaf cairns naar Alice springs en vanaf Alice springs naar darwin. Heb ik dan genoeg tijd om dat met greyhound te doen? De weg van brisbane naar cairns wil ik eigenlijk een beetje versnelt doen omdat ik het liefste de outback wil zien. Goed plan?

Via Wereldwijzer app

Het is niet heel veel tijd, maar de highlights, die je met greyhound goed kunt bereiken, kun je zo wel meepikken.
Als je de outback tussen cairns en alice en alice en darwin wilt zien raad ik greyhound af. Zij brengen je van A naar B, maar veel zien doe je niet. Pak een tour tussen die plaatsen. Je kunt met een organisatievan cairns naar alice spring gaan en bijvoorbeeld van alice the ghan (trein) pakken naar darwin. Dan heb je deels een georganiseerde tour en deels een gewoon traject. Ook een leuke ervaring en de trein is een mooi vervoermidel (fijner dan de bus over dat grote stuk!)
Vergeet niet vanuit darwin (of katherine) een tour te doen naar kakadu en evt. Litchfield nationaal park!

Oke dankjewel! Alleen waar kan ik het beste een tour als dat boeken. Want ik zie wel veel tours alleen die duren dan maar 5 dagen ofzo, is dat alles wat je nodig hebt voor die route?

Via Wereldwijzer app

Vijf dagen kan prima. Vergeet niet dat er niet heel veel attracties zijn tussendoor. Er wordtbest veel gereden tussen de te bezoeken plekken. Bij De meeste tours kun je vooraf kijken wat er van dag tot dag gedaan wordt.

René,

ik raad je aan een dagplanning te maken. En daarop ook een aantal dingen tussen Brisbane en Cairns uit te zoeken. Of ben je daar al geweest. Iedereen wil daar een aantal van de highlights doen en dat kan ik me goed voorstellen. Paar dagen rond en ten noorden van Cairns zijn ook nooit weg. Kijk overigens ook eens naar regionale busmaatschappijen. Die maken het net wat fijnmaziger. Maar nogmaals, probeer een grove planning te maken.

This is Australia mate, take your time to meet the locals!