Eerste reis Australie 8 weken

ik ben van plan om oktober/november naar australie te gaan.
nou is mijn vraag wat voor route ik het best kan nemen, ik wou graag naar darwin voor de nationale parken daar en naar Sydney tot cairns
en eventueel nog iets meer als dat mogelijk is. ik heb alleen geen flauw benul hoeveel tijd ik ongeveer per plaats moet uit trekken om daar te blijven
ik ben van plan met greyhound bussen te reizen
verder ben ik een echte liefhebber van flora en fauna
zouden julie mij een beetje kunnen helpen
met wat er mogelijk is om in die tijd te zien?

bvd mark van deursen

Hoi Mark,

Ik ga ook oktober en november naar Australie! Ik ga samen met een ander reisgenootje. We gaan beginnen in Sydney rijden met een gehuurde camper richting Melbourne, adelaide, alice springs, darwin en naar Cairns, vliegen vanuit Brisbane terug. Dus lange reis en ik heb ook geen flauw idee hoelang we overal kunnen blijven. De ene keer blijf je ergens langer dan de andere keer en soms zul je een paar dagen achter elkaar moeten rijden. Fr aantal kilometers heb ik wel uitgerekend maar dat is echt van plaats naar plaats. Ik denk dat je het beste daar kunt kijken, je kunt wel een planning maken van plaatsen waar je langer zult blijven maar ik denk dat sommige plaatsen tegen kunnen vallen waardoor je verder kunt rijden en je tijd ergens anders langer kunt besteden.
Hoe ga je reizen? Misschien komen we elkaar nog wel tegen :zon02: