Ervaring Greyhound bussen? En genoeg tijd voor de reis?

Wij waren eerst van plan om 6 maanden naar Australie te gaan, maar het is nu toch 6 weken geworden.
Wij willen graag eerst naar Alice Springs, Ayers rock en coober pedy, met de greyhound bussen gaan doen, hoeveel tijd zouden jullie hiervoor uittrekken?
Nou willen wij daarna door vliegen naar Cairns en dan naar Sydney door, ook met de greyhound bussen, heeft hier iemand ervaring mee?
En is deze reis te doen in zes weken?
Groetjes

Hoi Claudia,

Of het ‘te doen’ is of niet hangt ervan af hoeveel je ter plekke wilt zien. Hoogtepunten, meer exotische plekken op dagafstand, etc. etc.

Reistijden en -frequenties zie je op de GH site. Gewoon buspas kopen en steeds 2-3 dagen vantevoren op het lokale kantoor de stoel reserveren. Wij hebben alleen losse tickets gedaan (o.a. Alice-Uluru) was geen probleem…

Sukses,

-Erik> & [Sandya]

Ik kan je helaas niet met openbaar vervoer helpen. Welke tijd van het jaar ga je en naar welke stad vlieg te eerst?

We gaan van 1 sept t/m 15 okt. en vliegen eerst naar Alice Springs, daar zes? dagen verblijven en dan vliegen we door naar Cairns en rijden we naar Sydney.

Hoe wil je Coober Pedy inplannen? Dat is een dag rijden van Alice.
Ik zou een auto in Alice huren en dan een rondtrip Ulur-Kata Tjuta, Kings Canyon maken. Tenminste 5 dagen. Voor het stuk via Mereenie loopdrive van Kings Canyon naar Alice heb je een 4wd nodig en een permit. Rond Alice zijn ook genoeg plaatsen een bezoek waard. Volgens mij zijn er geen rechtstreekse vluchten naar Uluru en zal je eerst een andere stad moeten aanvliegen. Vluchten rechtstreeks naar Uluru zijn vaak erg duur (Qantas heeft het monopoly). Goedkoper naar Alice maar wellicht kan je een Qantas pakket kopen met wat binnenlandse vluchten. Weet ik verder niet veel van. Wij doen alles met de (huur)auto.
Yeehaw

Oke dan denk ik dat we Coober Pedy maar niet moeten doen, dat gaat teveel tijd kosten.
En een Qantas pakket kopen met binnenlandse vluchten? Hoe werkt dat?

Geen idee Claudia, we hebben nooit met Qantas gevlogen. Vraag een reisbureau.

Quantas biedt jaartickets aan, waarbij je voor 70 euro o.i.d. extra vluchten kunt bijboeken. Vaak zit er dan ook een gratis retourtje naar Nieuw Zeeland bij in.
Trek er even een middagje voor uit en kijk of een dergelijk ticket goedkoper voor je zijn zal al een ticket dat bijvoorbeeld maar 3 maand geldig is…

1 like

Bedankt voor de tip, heb veel kunnen vinden op de site van greyhound.
Jullie losse ticket van Alice naar Uluru, kon dat in één keer door of moest dat via Erdlunda? En konden jullie met de bus ook naar de Kings Canyon?

Hallo maar weer,

Dat was een direkte bus, maar in die paar jaar sindsdien kan de timetable natuurlijk wijzigen…

Geen research gedaan naar Kings, wij hadden slechts totaal 2 weken (onderdeel van grotere Azië reis) dus dat paste gewoon niet.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like