Over 5 weekjes ga ik voor een jaar naar Australie…
De eerste 6 maanden ga ik als aupair werken en daarna reizen.
Mijn reis zal beginnen in Sydney… Vanuit Sydney wil ik eerst naar Melbourne. Ik zou dan graag met de Greyhound bus regelrecht naar Melbourne willen. In Melbourne wil ik voor 3 maanden gaan werken en dan weer richting Sydney (oud en nieuw tegen die tijd). Nu wil ik graag een tussenstop maken in Canberra voor 2 dagen en dan weer verder. Zijn er hier mensen die weten of je een tussenstop kan maken met de greyhound? En welk ticket of wat voor pas zou dan handig wezen?
Na oud en nieuw wil ik van Sydney naar Brisbane, met een tussenstop in Byron Bay (daar wil ik ca. 1 week blijven). Hoe kan ik dit het beste met de Greyhound (andere reismogelijkheden natuurlijk ook welkom!)?
Kijk ook eens na de trein of vliegen. Als je zoveel maanden van te voren al weet wanneer je naar Melbourne kun je misschien wel heel goedkoop vliegen. Goedkoper dan de bus.
Misschien heb je een keer een lang weekend en kun je dan naar Canberra gaan. met de bus is het een kleine 4 uur rijden. Als je met de bus gaat en tussen de plaatsen niet wilt stoppen kun je het beste gewoon een los buskaartje kopen. (vooraf kopen) Voor aan de oostkust zijn verschillende buspassen te koop. met één, twee of onbeperkt aantal stops.
Ik vind trouwens wel dat je veel werkt. 6 maanden au-pair en dan nog eens 3 maanden werken. Je houd dan uiteindelijk maar 3 maanden over om echt te reizen.
Misschien is het een idee om na je werk als au-pair te gaan reizen. Je hoeft niet perse 3 maanden op 1 plek te werken. Je kunt tijdens je rondreis ook op verschillende plekken werken
Ja, je kunt een tussenstop maken in canberra. Om precies te zijn kun je zo vaak uit de bus als je maar wilt. Je boekt gewoon Melbourne - Sydney als buspas (eenrichtingspas of kilometerpas als je heen en weer wilt) en vervolgens boek je per stop naar je volgende bestemming via de greyhoundsite. Ultra-makkelijk. Gewoon boeken als je al daar bent, er zijn overal in de hostels Greyhoundcounters of anders wil je receptie je ook best helpen.
Die vliegtip is ook goud waard, ik vloog in een middagje voor 80 euro van Sydney naar Byron Bay, wat me anders 12 uur in de bus voor dezelfde prijs had gekost. Jetstar en Virgin Blue zijn de grootste. Check webjet.com, goeie verzamelsite.
Maar! Kijk uit met oud en nieuw! Boek je ticket, je bus en je verblijf VER van te voren, anders is alles simpelweg vol en te duur.