Greyhound buscompany

Halloo!

Ik en mijn broer gaan in 1,5 maand(mei/juni) van Melbourne naar Cairns reizen via de oostkust. We gaan waarschijnlijk met de buscompany greyhound reizen omdat ons dit toch wel het goedkoopste leek. Uitgerekend komen we hier: Melbourne –> Cairns ± 4000 km. We willen een kilometerpas nemen van 5000km=568 €.
Nu was mijn vraag:
Wie heeft ook via de oostkust met deze greyhoundbus gereisd? Is dit aan te raden? En stopt deze bus alleen op toeristische plaatsen of kan je ook tussendoor afstappen?

Greetz Philip

Ik heb in 2008 op die manier gereisd en het is me prima bevallen. Geregeld een stop bij een bezinestation voor een hapje eten en een toiletbezoek, af en toe een filmpje op de tv… Alleen de nachtritten zijn wat oncomfortabel - zittend slapen in een volle bus bleek niet mijn ding.

De bus stopt gewoon op de plaatsen aangegeven op de website/in de folder. Dat zijn dus veelal toeristische plaatsen, maar ook wat gewone kleine dorpen.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je ergens anders uitstapt dan de geplande stopplaatsen - hoewel er vaak onderling met de chauffeur wel weer wat te regelen is hoor…

1 like