heeft er iemand ervaring met de Greyhound buspas. Wij plannen een reis van Sydney naar Cairns. Is dit te doen met een dochter van 5 jaar.
Hoe zit het met de jeugdherbergen waar je kan logeren als je zo een buspass neemt. Alle informatie is welkom
Heb verder geen ervaring met Greyhound. Eventueel zou je ook eens kunnen kijken op www.aussielines.nl. Is een soortgelijk iets als Greyhound en biedt ook verschillende routes aan.
Hallo Diah,
Ik heb in 2006 met greyhound rondgereisd. Van Sydney, naar Melbourne, Adelaide, Alice springs, Darwin, Cairns, Brisbane, Sydney en veel plaatsen daar tussen in. Mij is het prima bevallen. Ik had een buspas gekocht die deze route aflegde en dan kon je in en uitstappen waar je wilde op de route en dat waren veel plekken! Je moet een dag voor dat je de bus wil even bellen naar een gratis nummer dat je weer verder wil en waar heen en dan reserveren ze een stoel voor je zodat je altijd mee kunt. Met greyhound is denk ik prima te doen met een kleintje, je kunt op veel plekken uitstappen waardoor je nooit heel lang in de bus moet zitten, ze hebben een toilet in de bus en de bus stopt elke 3 uur ongeveer voor een kleine tussenstop van een aantal minuten.
Bij veel plekken waar de bus stopt staan busjes klaar van jeugdherbergen waar je zo in kan stappen en die je dan naar het hostel brengen. Er zijn zoveel hostels in Australië dat je nooit ver hoeft te lopen als je dat niet wil. En je hoeft dus ook niks te plannen waardoor je toch behoorlijk vrij bent ondanks dat je geen eigen vervoer hebt.
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.
Groetjes
Merijn
Ik heb 2 buspassen Sydney-Cairns in de aanbieding ! Weet niet wanneer jullie willen gaan, ze zijn geldig tot 28 maart 2010.
Verkoop zij namens stichting Australia Fair (www.australiafair.nl) een organisatie die Australie promoot en daarbij geld inzamelt voor goede doelen als de RFDS, Koala ziekenhuis, Aboriginal Studiefonds etc.
Deze 2 buspassen zijn overgebleven van de laatste beurs (maart) en mogen weg voor een leuk bod.
Mail me als je interesse hebt of iemand weet.
See ya :dag:
Ik heb ook een Greyhound busspass genomen, 2 jaar geleden, echt super handig!
Je kunt ze meestal via reisbureaus daar kopen en zij kunnen dan ook meteen eventueel als je dat wilt al al je busreizen voor je reserveren!