Met de bus naar de kleinere plaatsjes

Hoi iedereen! Ik ben van plan om volgend jaar een half jaar door australie te reizen, maar nou had ik een vraag, want ik heb nog geen auto rijbewijs dus ik kan niet met de auto rijden en wil dus per bus door australie rijden, maar stel ik wil naar een kleiner plaatsje als cow bay bijvoorbeeld. Kan je dan van bijvoorbeeld cape trubulation naar cow bay komen of moet je dan echt een auto hebben. Ik wil namelijk niet dat ik me hele reis alleen in de grotere steden kan komen! Zijn er dan lokaal bussen inplaats van greyound bussen waarmee je dus bijvoorbeeld tussen de twee genoemde plaatsen kan reizen? Alvast bedankt!

Zelfs in de kleinste plaatsen stopt greyhound dus dat is geen enkel probleem. Als je naar Cape tribulation wilt en je hebt geen eigen vervoer kun je dat het beste vanuit Cairns regelen. Misschien kun je een lift krijgen met andere backpackers.

Er zijn ook veel 2 of 3 daagse tours met overnachting naar touristische plekken zoals cape trib. Kijk daar eens naar.

succes

1 like

Tijdens twee van mijn reizen heb ik alles met het OV gedaan en dat is prima te doen. Je moet soms iets meer regelen en rondkijken, maar je kunt vrijwel overal komen. Juist die lokale busjes kunnen erg leuk zijn. Je kunt soms ook wel meerijden met lokale schoolbussen (wel vroeg opstaan;-)
Soms ben je wat afhankelijker van een tour, maar ook dat is prima te doen. Naar Cape Tribulation kun je met een lokale bus naar een accomodatie. Je kunt ter plekke ook fietsen huren en nog hele einden afleggen. Meeliften is ook altijd een optie.
Vraag altijd in hostels en bij de lokale ‘vvv’.

dankje voor de info!! Ik heb er helamaal zin in nu :smiley: