Hallo allemaal,
Ik wil eind dit jaar 4weken naar Australië naar de oost kust.
Daar wil ik graag de steden Sydney Melbourne brisbane Alice springs en eventueel cairns bezoeken.
Mijn vraag is als je geen rijbewijs hebt en op een goedkope manier naar deze steden wilt reizen ( zonder te liften) hoe dat te doen.
Alle tips zijn welkom
Bedankt
Groetjes
Petra
Ik denk dat je Alice Springs moet laten vallen, ook al gezien de tijd die je hebt. Verder zul je naar een Greyhound buspas moeten kijken. Dat is denk ik de meest budget-vriendelijke manier. Of via het reisgenoten forum een mede-reizigster/reiziger zoeken die eigen vervoer gepland heeft en de brandstofkosten delen.
Succes,
Willem
Hi Willem bedankt voor de tip. Ik ga info zoeken voor de buspassen.
Nog een aanvullende tip. Regionale buslijnen zijn soms een mooie aanvulling. Als jij bij voorbeeld van Sydney naar Tamworth (dat is een lijn die in Brisbane eindigt) reist met Greyhound, kun je van Tamworth naar Coffs Harbour via Ebor en Dorrigo, Bellingen, hele mooie route langs de Waterfall Way. Die rit wordt dan uitgevoerd door New England Coaches. Maar let op, dit soort bussen rijdt niet elke paar uur en zelfs niet dagelijks. Het wordt dus een kwestie van goed plannen in dit soort gevallen.