1 maand Australië met de trein

hee allemaal!

Ik ben van plan in mijn eentje (mogelijk met familie) volgend jaar naar Australie te gaan voor 1 maand…dacht zelf aan het laatste kwartaal 2015. Op dit moment heb ik wel een rijbewijs, maar mag ik niet rijden. heb lichamelijk beperkingen en voor rijden in NL heb ik een aangepaste auto nodig. Die ga ik denk ik niet vinden in AUs, dus dan maar met de trein.

Ik zat zelf te denken aan de route Sydney-Melbourne (evt Adelaide)

Heeft iemand tips/ideeën voor deze reis? Thnx!

Treinen kan, maar de bus geeft waarschijnlijk iets meer uitstapmogelijkheden. Aan de andere kant kun je je ook concentreren op een aantal plekken en tussendoor snel reizen. Wat wil je verder gaan doen? Zijn je lichamelijke beperkingen zodanig dat je wel of niet kunt wandelen? Ben je aangewezen op bustours? Dat bepaalt natuurlijk je programma daar.
Je zou een paar dagen Sydney kunnen verkennen: stad, stranden, botanische tuinen, musea. Een dag met een ov-dagkaart rondkijken incl watertaxi’s
Dan met de trein naar katoomba in de blue mountains. Hier kun je mooi wandelen, maar ook niet al te veel wandelend mooie dingen zien. Er is een treintje om naar beneden te gaan en daar wat rond te neuzen. Eventueel kun je een rondreistour van een dag doen.
Langs de kust met de bus en dan bij bezienswaardigheden komen, lijkt mij wat lastiger. Heb hier ook niet de ervaring dienik elders met de bus heb, omdat ik dit stuk met de auto heb gedaan. Je zou in een keer een busreis naar melbourne kunnen nemen.
Vanuit melbourne kun je een tour doen naar de great ocean road en vervolgens een bus nemenaar the grampians. Daar heb je weer prima wandelmogelijkheden. Mooie gebied.
In melbourne zelf kun jeje ook prima vermaken. Vanuit adelaide zou ik sowieso proberen om naar kangaroo island te gaan.
Maar ik weet niet precies wat je kan en wil.

Dankje voor je berichtje! Ik kan wel wandelen, maar niet hele dagen. Mijn plan was te beginnen in Sydney en daar een paar dagen te zijn en dan verder te reizen naar andere steden te gaan. Graag zou ik ook een tussenstop willen maken in geelong, om bij wat familie langs te gaan.

Mijn idee nu: een ticket boeken heen en terug en ter plekke beslissen waar ik allemaal heen wil. Kan evt ook met het vliegtuig tussen alle steden heen en weer reizen.

Lijkt me een prima beslissing om gewoon maar te kijken. Reizen in australie met het ov is vrij makkelijk. In het zuiden rijden vrijwel dagelijks (soms zelfs meerdere) bussen.