Special needs in 4 weeks ;)

Samen met mijn gehandicapte broertje (20) wil ik volgend jaar naar Australie gaan. Eerst was 't plan om rond februari te gaan (want: zomer) maar wellicht wordt het toch onze zomer… Reisdatum dus eigenlijk nog gewoon: onbekend.
Voor zo’n 4 weken en enkel met openbaar vervoer (ik heb nog altijd geen rijbewijs…). Dus dat kan bus/trein en vliegtuig zijn.

Nu weet ik dat 4 weken lang niet genoeg is, zelfs 4 maanden of 4 jaren zou waarschijnlijk niet lang genoeg zien om het hele land te verkennen - maar we moeten het er mee doen. Natuurlijk wil ik graag zo veel mogelijk highlights erin proppen en dan in 't bijzonder ook de Great Barrier Reef. Maar we moeten niet elke dag te hoeven reizen dan red m’n broertje het niet.

Ons budget is niet groot (low-budget all the way ;)) maar ik ben er al achter dat er best wel goedkope binnenlandse vluchten te boeken zijn via tigerairways, jetstar en virgin blue (ja, ik heb al onderzoek gedaan).

Wij willen in ieder geval graag de oostkust af, waar kunnen we dan 't beste heen (hij is gek op pretparken dus we moeten volgens mij sowieso stoppen op de Gold Coast), maar hoe is dit het beste te reizen? Als je een vlucht van Cairns naar bijvoorbeeld Brisbane pakt sla je natuurlijk een heel stuk over: bijvoorbeeld de Whitsundays - en dat leek me best heel mooi, of is het meer van hetzelfde?.

Alle tips zijn welkom!