In Oktober wil ik 4 a 4,5 week richting Australië vliegen, dit is natuurlijk erg kort, maar ivm werk kan ik helaas niet langer vrij krijgen.
Kunnen jullie mij advies geven voor een route?
Ik wil in ieder geval vrienden opzoeken in Melbourne, dus ik had zelf het volgende in gedachten:
Aanvliegen op Sydney ; aantal dagen highlights bekijken
Doorvliegen naar Melbourne; aantal dagen bij vrienden verblijven en omgeving verkennen…
Hierna zou ik naar Cairns willen vliegen en over land naar Brisbane willen reizen per Greyhound…
Is dit mogelijk in een tijdbestek van 4 a 5 weken of raden jullie een andere route aan?
Er kan natuurlijk veel maar je moet je de vraag stellen of je tussen al dat vliegen, van en naar luchthavens,… nog tijd hebt iets te kunnen zien.
Al eens gedacht om in plaats van binnenlandse vluchten een auto/campervan te huren en noordwaarts te rijden? Geeft je veel vrijheid.
Er zijn touroperators die fly-drive vakanties aanbieden van Melbourne naar Cairns in 4 weken. Dit is wel rush-rush langs de highlights natuurlijk.
Als je liever wat rustiger aan doet kan je misschien maar tot Sydney of Brisbane gaan?
Wat met redelijk tempo ook te doen is in 4 weken is van Melbourne via Great Ocean Road naar Adelaide en dan de legendarische Stewart Highway via Uluru tot Darwin.
Alles hangt er natuurlijk vanaf waar je interesses liggen en hoe snel je reist.