Route rondreis Australie in 4 maanden

Hallo,

Ik wil eind volgend jaar met mijn vriendin samen 4 maanden door Australie touren. Aangezien we voor zo’n lange periode gaan willen we een auto kopen en hiermee rond rijden. Dit is de globale route die ik in gedachte heb:

  • aankomst in Cairns
  • Langs de oostkust naar Sydney, Melbourne, Adelaide
  • Alice springs (Uluru uiteraard)
  • Darwin
  • Van Darwin langs de kust naar beneden richting Perth

Ik weet dat het veel km’s gaan worden ± 12000. Maar de vraag is of dit te doen is in 4 maanden of dat we teveel willen zien in te korte tijd?

Ik ben benieuwd naar jullie mening! :slight_smile:

Hoi,

4 maanden is inderdaad wat aan de krappe kant voor de geplande reis. Wij hebben in 2009 ook bijna 4 maanden door Australië gereisd. Wij zijn in Darwin begonnen en zijn per camper naar Perth gereisd in 6 weken. Vervolgend gevlogen naar Alice Springs, daar één week rondgereden met een 4WD en de highlights gezien. Vervolgens weer gevlogen naar Cairns en van daar per auto naar Sydney gereden in een maand. Vervolgens weer gevlogen van Sydney naar Melbourne. Van Melbourne weer met een huurauto door naar Adelaide in zo’n 3 weken tijd. Vanuit Adelaide zijn we teru naar huis gevlogen.
We hebben deze reis met ons zoontje van 3,5 gedaan en hebben ervoor gekozen om niet iedere dag te hoeven rijden. Ongeveer 1 reisdag per 3 dagen. Ook hebben we her en der langer verbleven omdat het erg mooi was. Wij hebben dus nagenoeg hetzelfde traject afgelegd als jullie voor ogen hebben, echter wij hebben bepaalde trajecten per vliegtuig gedaan.
Jullie zullen ongetwijfeld een schitterende reis tegemoet gaan !
Veel plezier en succes met de keuzes !!

Hallo,
interessante route heb je op het oog. Begrijp ik dat je terugvliegt uit Perth? Wanneer denk je in Darwin te zijn? Van november tot januari is het geen goede tijd en loop je zelfs de kans dat je niet naar West-Australië kan vanwege overstromingen. Je zit dan namelijk in ‘The Wet’, het natte seizoen.
Reageer maar even, dan kunnen we verder praten. Zelf hebben we 6 jaar en 120.000 kilometer door Australië gereisd. Zie: www.dutchjumbo.nl

Groet,
Willem

Het is echt wel te doen in 4 maanden. Je moet er dan wel tegen kunnen dat je af en toe een rijdag hebt.
Wij hebben in 3 maanden geheel australie omcirkeld incl alice springs en tasmanie.
Achteraf was dit teveel rijden, maar met een maand langer en minder kilometers moet dit lukken. Wij hebben toen 28000 kilometer gereden. Ik houd wel van rijden moet ik zeggen.