trekken in Australie

Beste vakantiegangers :dag:,

Midden juli/eind juli vertrek ik voor 2,5 maand naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en om de Mera Peak te beklimmen, nu wou ik een vlucht gaan boeken en zag ik dat op de terugweg via Bangkok ga. Nu wil ik in Bangkok blijven en dan doorvliegen naar Phuket ( oa. Koh Phi Phi ), daar wil ik dan 14 dagen daar blijven en dan doorvliegen van Phuket naar Melbourne. Ik ben zelf dan 20 jaar oud en wil graag rond reizen met de bus.
Wat is een mooie route om te doen? Ik weet ook niet hoe lang ik in Australie wil blijven. Nu dacht ik aan zoiets… http://www.aussielines.nl/melbourne_cairns

Is dit verstanding om zoiets te boeken? Lijkt mij een mooie reis :).

Verder zoek ik ook een reisgenoot, iemand die eind oktober dan ook in Melbourne is?

Groetjes Joopi :wereld:

Iemand die mij kan helpen? Verder zal ik van Phuket naar Perth willen, van Perth een trein nemen naar Melbourne ( Via de The Indian Pacific ). Kan je ondertussen deze reis ook uitstappen en dan de volgende trein nemen? Verder wil ik met de bus van Melbourne naar Cairns. Dan wil ik van Cairns naar Alice Springs ( via Townsville ) en dan richting Adelaide. Is het de moeite waard om met de trein van Perth naar Melbourne te reizen? Of zal ik rechtstreeks van Phuket naar Melbourne vliegen.

Dag joopi

Als je in Perth niets meer gaat doen en alleen de trein naar Melbourne pakt zou ik rechtstreeks naar Melbourne vliegen. Zelf heb ik de trein niet gedaan dus kan daar niet zo heel veel over zeggen.

Een buspas kan je ook makkelijk in Australië kopen. waarschijnlijk ook met meer keus.

Als je treinreizen leuk vindt, dan zou ik die trein lekker nemen. Niet duur (zorg wel dat je een kortingspas hebt van VIP, Nomad of YHA, check of dit nog zo is!) en een leuke ervaring (ik heb zowel de Indian Pacific als The Ghan als de Overlander gedaan. Met sommige mensen die ik in die treinen heb ontmoet, heb ik nog steeds contact). Maar als je verder niet veel in WA wilt doen, dan is het wel een erg lange reis! (ik heb hem andersom gedaan: 1 nacht van Melbourne naar Adelaide, een dag doorbrengen in Adelaide en dan 's avonds op de trein stappen. Dan een nacht en een complete dag én nog een nacht tot aan Perth).
Tussendoor uitstappen kan, maar er zijn niet heel veel plaatsen. Kalgoorli-Boulder is een goudmijnstad. De grootste goudmijn ter wereld (volgens mij) ligt er. Ze zeggen dat je daar compleet Manhattan in zou kunnen stoppen en dat je er niets meer van zou zien. Het is enorm! Maar verder is Kal niet bijster interessant.
Het zuidwesten van Australie is wel erg mooi. Je zou van Perth naar het zuiden kunnen reisen (Albany, Esperance) en dan omhoog naar Kal waar je de IP neemt naar Adelaide en vervolgens de Overlander naar Melbourne. Al zou ik dan niet voor de Overlander kiezen, maar gewoon lekker met de bus of auto via de Great Ocean Road naar Melbourne gaan.
Ik zou niet nu al een busreis van Melbourne naar Cairns boeken. Kijk gewoon ter plekke. Als je je reis anders wilt doen, met iemand kunt meereizen oid dan veranderen je plannen direct. Je bent dan flexibeler. Als je toch zo’n reis wilt boeken, dan kan dat altijd nog in Australië zelf.