Van Sydney naar Fraser Island

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn ticket geboekt naar australie, ik land in sydney, half mei, en wil eigenlijk van sidney zsm ( ik heb ong 2 maand de tijd om de oostkust te bekijken) naar Fraser island, whitsunday en cairns, hebben jullie tips hoe ik dat kan doen? Openbaar vervoer? Ik wil liever geen binnenlandse vlucht… en eigen vervoer zit er niet in…

bedankt alvast

Hey Lindy,

Zelf heb ik twee keer de Oostkust gedaan, (1 x van boven naar beneden in 9 dagen tijd inclusief Fraser Island en Withsundays, geweldige plekken!)

Ik heb toen gebruik gemaakt van goedkope vluchten via Virginblue volgens mij naar Brisbane en vanuit Brisbane ben ik op het openbaarvervoer gestapt.

Als je twee maanden de tijd hebt dan heb je zeker genoeg tijd om het op je gemak aan te doen, je hebt in Australië een aantal aanbieders van buspassen deze kun je vooraf al online aanschaffen via internet winkels zoals Traveldevils of je kunt ze in Australië zelf aanschaffen. Deze buspassen geven je de mogelijkheid om in een keer je reis van Sydney naar Cairns te betalen en je kunt overal uistappen en zolang blijven als je wilt.

Wat ook een mogelijkheid is, is om in Australië gebruik te maken van mensen die met eigen vervoer de kust afgaan. Deze zoeken vaak reisgenootjes om zo de bezine/kosten te delen. Hiervoor vind je veel aanbiedingen in hostels en cetrale backpacker punten.

In iedergeval alvast heel veel plezier in Australië!

Groetjes,

Dolf :wereld:
www.stagehuis.nl

he Dolf, bedankt voor de informatie, hier heb ik zeker wat aan…
Nu heb ik nog 1 vraag, ik heb het aan meerdere mensen gevraagd maar iedereen zegt wat anders; moet ik die binnenlandse vluchten nu al boeken in nederland, of juist pas in australie last minute?..

bvd

Hey hey,

Mijn beleving bij deze binnenlandse vluchten was juist dat deze niet goedkoper werden naar mate je last-minute boekte maar juist duurder.

Als je dus al weet rond welke datum je wilt vliegen is het verstandig om alvast op de websites te kijken voor een goede deal.

http://www.virginblue.com.au/

Groetjes,

Dolf
www.stagehuis.nl