Oostkust Australie: budget, vervoer en tijd

Hoi allemaal,

20 december land ik op Sydney waar ik twee weken verblijf (hostels spelen het slim, moest minimaal 14 nachten afnemen, al geboekt en vertrek 3 januari) en wil daarna door naar Cairns afreizen met openbaar vervoer.

Ik reis alleen, wil dus met openbaar vervoer en ga voor de meest goedkope opties qua hostels en eten. Wat raden jullie aan qua openbaar vervoer en wat zijn DE spots die ik onderweg zeker moet bezoeken? En wat gaat dit (inclusief Sydney, naar Cairns) ongeveer kosten aan tijd en geld, denken jullie?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties,

Groeten Annelijne

Hallo,
tja, rond kerst en oud en nieuw pakken de hostels wat ze pakken kunnen. Je meldt niet hoe lang je over Sydney - Cairns gaat doen.
Hier: http://www.ozexperience.com/AFF/OZEXNEW/OzPasses/SYDNEYCARINS vind je een aantal opties, van ruim 500 tot 1200 dollar, afhankelijk van wat je onderweg wilt doen. Dan weet je wat je voor vervoer en excursies kwijt bent. In de duurste optie zie je echt alles wat je moet zien. En er zitten 4 overnachtingen in.
Als je je het kunt veroorloven, de euro staat op dit moment hoog ten opzichte van de dollar, zou ik voor de duurste optie gaan. We hebben alles gedaan met uitzondering van de surfles in Byron Bay en ik denk dat wanneer je alle excursies los boekt, je meer kwijt bent.
Je eten komt er natuurlijk bij maar dat is wel redelijk goedkoop te regelen. En de hostels, tja, gewoon googelen op de plaatsen waar je denkt te verblijven en kijken wat er is.
Maar wellicht zijn er backpakers die er net zijn geweest en allerhande gouden tips hebben.
Succes,
Willem

Heb via Peter pan travels mn hele oostkust trip toen geregeld. :slight_smile:

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Ziehier: The Best Deals on Adventure Travel & Tours - Peterpans

is alleen geen hop-on, hop-off systeem, wel voordeliger (1644 dollar) gezien de overnachtingen en maaltijden.

Gestuurd via mijn Inspiron 1525 van huis, via wereldwijzer :wink:

Thanks! En hoe lang hebben jullie dan daar ongeveer over gedaan?