Na al enige tijd rondkijken op het forum en veel lezen lijkt het mij beter om zelf even te posten.
Ik wil in de periode dec-jan (ik weet het, hoogseizoen) ongeveer 6 weken naar de Oostkust. Ik ben benieuwd of de route sydney-cairns goed te doen is in 6 weken? En wat is verstandig: Ticket boeken van ams naar Sydney en dan terug Cairns naar Ams? Of is het wel te doen om te boeken op Sydney (aankomst en vertrek) en dan terug reizen naar Sydney?
Ik heb nog wel meer vragen, maar dit is eerst even het belangrijkste
wat leuk. Mijn man en ik zijn zelf op 13 december in Syndey. Ik zou als je dan ook gaat wel alvast je hotel gaan regelen in Sydney want ik ben zelf nu bezig met een appartement wat al onwijs moeilijk is omdat het vol is geboekt.
Over vliegticket kan ik je verder niet echt adviseren. Wij vliegen zelf op 12 december van Bali naar Sydney wij hebben hier met Jetstar 900 euro betaald enkele reis met z’n tweetjes. Dit is wel met extra beenruimte en faciliteiten die je er bij moest kopen.
Nu nog ticket boeken ben je al aardig laat mee, vaak al flink duurder dan 3-4 maanden geleden, maar het zij zo.
Meeste mogelijkheden zijn heen en terug vanaf Sydney, vanaf Cairns wel mogelijk, maar veel minder vluchten.
Soms handig te informeren in hoeverre het mogelijk is om via tussenstop Singapore of Bangkok te reizen en aparte vluchten te boeken, want kan soms goedkoper zijn, maar let erop dat je goed navraagt om niet overboekte vluchten te krijgen en dus vast komt te zitten.
Sydney - Cairns is goed te doen in 6 weken, maar afhankelijk van je interesses en hoe je reist(eigen vervoer of bus/trein).
Moira1309 heeft gelijk mbt overnachtingen, want het is dan DRUK, maar ook weer afhankelijk van hoe je wilt verblijven.
Backpackhostels zijn er te over en vaak gewoon 2-persoons kamers te boeken, maar verstandig dit zsm vanuit NL te doen zodra je je vlucht weet.
Ik denk dat ik het alsvolgt wil gaan doen. Vliegen (half dec) op Cairns, daar een camper huren en dan in 5-6 weken naar Sydney rijden. Ik heb maar bedacht om van Cairns naar Sydney te reizen ipv andersom, vooral omdat een camper huren dan volgens mij goedkoper is.
Iemand ervaring met huren van camper (voor 2 personen). En een algemene vraag, met wat voor 'n budget moet ik per dag rekening houden? (Niet super low budget, maar wel een beetje, dus slapen op campings en verder ook zeker leuke ‘dingen’ doen)
Bij www.dutchdownunder.nl, www.australiacampers.com en www.CamperTravel.com.au hebben ze een goed aanbod van 2 persoons campers die € 75 - 125/dag kosten afhankelijk van verzekering(neem max. coverage met zo weinig mogelijk eigen risico!!) en model/luxe.
Je moet vaak ter plekke aanbetaling doen of borg betalen wanneer je rechtstreeks boekt via internet en dat is wel eens verkeerd gegaan omdat iemand zijn borg niet terug kreeg.
Ik heb camperhuur via gerenomeerd reisbureau geboekt en was voor 4 weken slechts € 50,- duurder uit en geen borg en alleen reisbureau aanbetaling gedaan en dus ALTIJD SAFE.
Eigenlijk geen verschil tussen route S - C of C - S, maar wanneer je minder dan 21 dagen huurt vaak one way fee. 21 dagen+ meestal niet.
Brandstofprijzen Queensland nu ongeveer: benzine 1,50 en diesel 1,65, maar wil flink schelen per regio!!
Campings gemiddeld Aus $ 35,-/nacht.
Eten drinken/dag ca. € 40,- wanneer je nog eens wat extra’s doet/eet/drinkt tussendoor en s’ avonds en niet altijd zelf kookt.
2 daagse trip op Fraser(DOEN!!) via Fraser island Co. Aus $ 275,-/persoon.