Cairns naar Sydney

Hallo,

Wij willen volgend jaar van Cairns naar Sydney reizen met een camper. Hebben jullie goed tips over hoe we het moeten gaan aanpakken.

We willen eigenlijk van camping naar camping rijden, kan je dat zomaar doen zonder een reservering etc etc.

We willen er 5 weken voor uittrekken, zelf denken we dat we aan 5 weken ruim voldoende hebben.

De periode die we in gedachten hebben is eind september.

Alvast bedankt.

Pierre/Lianne

Dat is een prachtige reis! Je hoeft echt niet te reserveren en kunt echt zo ongeveer overal wel terecht. Wij hebben twee jaar terug een mix gedaan van wildkamperen en op campings verblijven en konden altijd zo terecht. Zorg wel dat je niet in het donker gaat rijden, want er steken echt veel beesten over… Onderweg kom je langs toffe kustplaatsjes, het is geweldig om ook het binnenland in te rijden en ik zou je ook zeker willen aanraden naar de Withsunday’s en naar Fraser Island te gaan. Ik vond Brisbane ook leuk en natuurlijk de Blue Mountains. Houd je ook van duiken of snorkelen? Dat kun je rond Cairns supergoed doen! Houd je ook nog wat dagen over voor Sydney? T is een heerlijke stad…

Bedankt voor je reply, we gaan zeker snorkelen daar. Verder hebben we familie in Sydney wonen dus daar blijven we zeker 1 week (vlak voor we vertrekken richting Nederland).

We willen eigenlijk maar 2 dingen van te voren regelen vanuit Nederland dat is een camper huren en een vliegticket boeken.

De rest willen we gewoon doen terplaatse, is dat goed te regelen vanuit Nederland, ik denk zelf van wel alleen hebben we dus totaal geen ervaring met dit soort dingen.

Hebben jullie nog tricks & tips hier over, waar we op moeten letten etc.
Alvast bedankt

Gaaf! Het in ieder geval belangrijk een internationaal rijbewijs te hebben. Dat heb je echt nodig om de camper mee te krijgen. Je kunt deze aanschaffen bij de ANWB. Verder is het echt go with the flow. Oh en links rijden :wink: Maar dat is ook een eitje.

Ik zou wel een hotel of zoiets regelen voor de eerste nacht. Dit adres moet je ook vermelden op een formulier dat je moet inleveren bij de douane.

Wim

Ja,

Dat gaan we zeker doen, we willen eigenlijk maar een paar dingen regelen.

Het huren van een Camper, 1 of 2 nachten in een Hotel en een vliegticket. Heb je zelf goede ervaringen met huren van Campers (heb je wat voorstellen) en waar heb je je ticket geboekt.

Wij heben in oktober-november deze reis ook gemaakt maar dan per vliegtuig en per auto zie voor meer info onze homepage als je onze ervaringen en foto’s wil bekijken en vergeet je zonnebrand muggenspray en foto toestel niet!!

http://members.home.nl/pkools/

:vak02::vak02::vak02:

groeten Peter en Liseth

Hallo,

Ik ben zelf ook van plan om van cairns naar sydney te rijden.

Echter heb ik 1 vraagje waar ik geen nieuw topic voor wil openen.

Ik heb gehoord dat de prijs van een camper/auto kopen in cairns een stuk duurder is dan in sydney. Schijnt zelfs dat de prijs in cairns 2 keer zo duur is. Kan iemand dit voor mij bevestigen want ik heb geen zin om van sydney naar cairns te rijden ivm regenseizoen. Alvast bedankt.

Grtz

alles in de steden mn, Sydney is duurder, maar let wel als je schade krijgt aan een huur auto ben je de sigaar, want dan betaal je soms alle kosten, zo is b.v de onderzijde van een camper en auto niet mee verzekert in een casco polis lees de small print, een auto of camper kopen in Cairns is misschien wel het alternatief???
:wereld::wereld::wereld: