Met de greyhound of het vliegtuig?

Mijn vraag gaat als volg,

Mijn planning was om van Adelaide naar Perth te gaan met een bus of auto.
Nu ben ik bij een orientatiedag geweest en toen is er mijn gezegd dat Adelaide niet veel bijzonder is, maar is mijn geadviseerd om te vliegen van Melbourne naar Perth, wat denken jullie?

En precies het zelfde probleem met de bus of vliegtuig van Darwin naar Alice Springs? De tijd dat je onderweg ben van Darwin naar Alice Springs kan je beter ergens anders gebruiken en dus met het vliegtuig van Darwin naar Alice Springs kan vliegen.

En het zelfde van Alice Springs - Cairns , met de bus of met het vliegtuig ?
De kosten van een enkele vlucht is geen geld als ik zo rond kijk, dus misschien ook wel goedkoper.

Wie kan me advies geven?

Ik ben in Adelaide geweest en vond de stad niet echt bijzonder. Als je van Melbourne naar Perth wilt zou je ook per trein kunnen.

Darwin - Alice springs met het vliegtuig zou ik echt zonde vinden. Je hebt op die route heel veel te zien, Litchfield NP, Katherine gorge, Mataranka, daly waters, devils marbles. De red centre

Alice - Cairns heb ik niet gedaan.

succes

Ik ben van plan om met The Ghan(trein) van Alice Springs naar Darwin te gaan.
Met de trein zie je nog wel wat van het landschap en je bent relatief snel en goedkoop in Darwin.

Bedankt voor je tips…

Ik denk toch dat ik dan met de greyhound van Darwin naar Alice Springs ga maar de trein van Melbourne - Adelaide is erg duur… vandaar… heb nu een ticket kunnen vinden voor 100 dollar dus misschien doe ik dat.
Gaat er 1 van jullie dit jaar nog naar Australie? Zoek nog een maatje :wereld:

Je bent nu nog niet in Australie begrijp ik. Dan zou ik nu nog niet te veel vastleggen zoals tickets voor binnenlandse vluchten of buskaartjes. Die zijn ter plekke altijd nog te boeken. Misschien bedenk je je daar nog wel of vind je een lift.

succes

Maar ik heb een pakket gekocht, en mijn vlucht naar Nieuw Zeeland gaat begin 1februari vanuit Perth dus moet er toch komen… en de prijs van de tickets zijn nu nog te duur.

Het is persoonlijk, maar ik vind vliegen altijd een beetje zonde. Over de weg of over het spoor beleef je de enorme afstanden van Australië pas echt goed. Maar goed, dat is een persoonlijke voorkeur.

Dan tips: Adelaide is inderdaad niet zo heel bijzonder, vind ik.
Als je een VIP, YHA of NOMAD-kortingskaart hebt, krijg je (als het goed is nog steeds, check het even) 50% korting op de treinreis (dan heb je die kortingskaart er ook meteen uit-geeft verder korting op tours, bussen, enz). Ook al boek je deze een week van tevoren. Op die manier hoef je je dus nog niet heel erg vast te leggen (ben het met Mart81 eens op dat gebied)
Darwin-Alice kan tegenwoordig met de train. Als je greuhound overweegt ipv ander vervoer om tussendoor dingen te zien zou ik voor de trein kiezen. Comfortabeler.

1 like