In september ga ik voor een aantal maanden naar Australie. Ik begin in Perth en wil vanuit daar overland naar Alice Springs. Heeft iemand dit al eens gedaan? Kun je zo’n trip ter plekke makkelijk boeken, of is het verstandig om dat vooraf te regelen?
Ik denk er ook over om vanuit Alice Springs met de trein, de Ghan, naar Adelaide te gaan. Als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het ook graag.
groet,
Jorien
Hai Jorien,
ik ben alweer een tijd terug uit Australie, maar ik heb met de Ghan van Adelaide naar Alice Springs gereisd! Was een mooie treinrit die zo’n 20 uur duurt. Ik vertrok in de middag en heb 's morgens vroeg de zon op zien komen met een heleboel kangaroes lang de trein hoppend, echt super om ZO wakker te worden! Ik heb mijn ticket overigens gewoon in Adelaide geregeld, was geen probleem, maar ik zat dan ook niet vast aan een strak reisschema ofzo.
Misschien nog een tip: ook al is het overdag in de Outback ontzettend warm, 's nachts koelt het onwijs af en is het zelfs koud te noemen (het kan er zelfs vriezen…). Ik had alleen een dunne trui aan en zat de hele tijd te klappertanden. Dus je slaapzak mee of een jas is geen slecht idee!
Hoop dat ik je verder heb kunnen helpen. Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het wel! En in ieder geval vast heel veel plezier in Oz, wordt de tijd van je leven!!!
Groetjes, Mariel