Route door australie/ (ook ghan trein)

Hoi,

Ik wil samen met mijn vriendin in juni/juni naar australie voor ongeveer 30 dagen. Ik weet dat dit te kort is, maar dat staat er los van. We zitten nu eenmaal helaas aan onze studie vast.

De eerste vraag is eigelijk wat beter is; georganiseerd of alleen ticket?

Als we zelf daar gaan rondtrekken willen we graag sydney bezoeken.

De ocean route rijden, vanuit melbourne richting Addelaide, het liefst met een camper. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alice springs uiteraard en willen eindigen in cairns.

Graag willen we eten of iemand ons iets meer kan vertellen over de trein tussen addelaide en alice springs, (ghan) de kosten en ervaring.

De mogelijkheid tot camper huren.

Als je een andere route weet vertel het ons!

P.S is een visum moeilijk om te regelen?

Groeten Marcel en Emma

We hebben een super zesdaagse tour gedaan van Perth naar Alice Springs, dwars door de woestijn. Slapen in swags onder de milkyway en alleen maar dirt road. Onvergetelijk! Tip: Boek een KEA pop-top campertje om langs de oostkust te touren. Wij hebben dit vanwege de beperkte reistijd (6 weken) vooraf geboekt. Hou wel rekening met enige kou in het zuiden en 's nachts in het binnenland in juli. Een electronisch 90 dagen visum kun je bij het reisbureau regelen meen ik… :AUSTRALIA

Als je de reis goed voorbereid zou ik niet georganiseerd gaan en als je deze afstand in 30 dagen af wil leggen moet je de reis wel een beetje plannen

Ik vind de Ghan nogal oncomfortabel. de reis van Adelaide naar Alice duurt zo’n 18 tot 19 uur wat ongeveer net zo lang is als de vliegreis naar Australie.
In 2003 heb ik er AU$215 voor betaald. Ik ben toen om 2 uur smiddags vertrokken vanuit Alice. Zolang het licht is is de reis wel interessant maar om een uur of 7 werd het donker en is het een saaie reis. Ik ben toen aardig gammel uit die trein gestapt.
Je zou ook een binnenlandse vlucht kunnen nemen en een dag langer in Alice kunnen besteden.

http://www.trainways.com.au/our-trains/the-ghan/train-fares-post-aug-1.php?f=a2as

Hi Marcel en Emma
Fyi the Ghan is inmiddels doorgetrokken naar Darwin zoals jullie wel zullen weten, en alhoewel wij niet op een euro hoeven kijken was zowel de Ghan als de Indian Pacific erg duur als je tenminste een slaapcabine neemt. Alleen een stoel valt wel mee maar is niet erg comfortabel.
In 30 dagen doe je niet veel, tenzij te van locatie naar locatie vliegt.
De GOR is prachtig maar de winter is niet de geschiktste tijd van het jaar. Van Melbourne naar Adelaide is een mooie rit maar met een beetje sightseeing ben je al gauw 4 dagen onderweg. Vergeet niet via de Grampians te rijden na GOR. Heel mooi. Maar zoals gezegd, niet de beste tijd van het jaar. Dat is juli trouwens bijna nergens omdat de Aussies dan zelf met vakantie gaan. Dus juni is beter. Rechtstreekse vluchten naar Alice ken ik niet, dus je zal vanaf een andere locatie een dure! binnenlandse vlucht moeten nemen. Dan wil je natuurlijk naar Uluru en misschien Kings Canyon. Ook dit zijn dure vluchten. Als je een auto huurt in Alice en het rondje maakt, bedenk dan dat dir gedeeltelijk over onverharde wegen gaat en dat je een permit nodig hebt voor bepaalde gedeelten. Reken op een week vanaf Alice incl. het bezoeken van Alice Springs zelf. Om daarna met een auto naar de kust te komen ben je zeker drie volle dagen onderweg door de outback. Wij gaan as vrijdag voor onze 5de reis naar Oz en rijden dan van Brisbane door de outback naar Darwin en dan naar Perth, maar we gaan dan ook 2 maanden.
Regel een visum via je reisbureau. Dat kan binnen een half uur.Ik kan je niets vertellen over een georganiseerde reis wij “wingen” het altijd.
Als je van Alice naar Sydney wil rijden vergeet dan niet een bezoek aan Coober Pedy, de Flinders Range, Broken Hill, Dubbo Zoo, Bathurst en de Blue Mountains. In juni zou ik overwegen om de Queenslandcoast te bezoeken.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Yeehaw{:o)-