Van waaruit naar Alice Springs

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje rustig dingen aan het opschrijven qua route. Niet dat ik me daar per sé aan wil houden. Maar ik moet nog 6 maanden wachten en kan me zo rustig oriënteren op de afstanden en mogelijkheden.

Nu wil ik rond februari/maart (give or take) in Adelaide zitten, van daaruit reis ik naar Perth. En rond juli/augustus in Darwin. Ik reis met de klok mee en wil vanuit Darwin weer richting Cairns.

Wat is dan het makkelijkste om Alice Springs en Uluru te bezoeken? Vanuit Adelaide of vanuit Darwin? Volgens mij is via beide een logische route te maken. Maar qua seizoen etc?

Misschien kunnen jullie me helpen!

Hallo Ruben,

qua route maakt het niet uit, qua weer wel. Als je goed tegen de wamte kan ga je in febr/mrt, heb je wat warme kleding mee dan ga je in juli/augustus.
Kijk maar eens hier: Alice Springs Ap - climate, averages and extreme weather records
Groet,

Willem

Bedankt Willem! Als ik het zo zie zou april/mei ook een mooie periode zijn… misschien iets meer doorrijden dan ;). Vind het sowieso heel lastig om nu al in te schatten hoeveel tijd ik nodig heb. Wil tussendoor ook nog m’n 88 dagen farm work doen.

Hoi Ruben,

Ja, als het kan is april/mei gemiddeld wat minder extreem qua weer. Het je gezien dat het in juli/augustus kan (nacht)vriezen? Dus je gaat voor een tweede jaar WHV? Goed plan. En noteer voor Alice Springs het Desert Park http://www.alicespringsdesertpark.com.au/ En kijk dan op de website naar de Nocturnal Tour. Heel bijzonder. Afhankelijk van de beschikbare tijd zijn de East- en West McDonnell Ranges ook de moeite waard. Met als een van de highlights de ochre pits Where are Orche Pits |About the Orche Pits of West MacDonnell Ranges Central Australia waar de Aboriginals vroeger diverse kleuren oker haalden en daamee vele honderden kilometers liepen om de oker te ruilen tegen wat dan ook. Nou, ik stop maar, anders blijf ik schrijven.

Ja, als ik alle verhalen hoor en foto’s zie is het land zo indrukwekkend en leuk dat je er makkelijk 2 jaar vermaak kunt hebben :slight_smile: Dus daar hou ik zeker wel rekening mee. Ik heb dus alle tijd en wil inderdaad zulke unieke ervaringen meemaken! Ik schrijf ze op! :slight_smile:

Hoi Ruben,

10 jaar geleden ben ik van Perth naar Alice Springs gereisd door de woestijn, via o.a Kalgoorlie, Menzies, Uluru. Het was een onvergetelijke georganiseerde tocht (6daagse tocht met western xposure) met een 4wd-truck door de woestijn. Het was in juli- aug slapen in swags, dus best koud. Overdag aangenaam, zeker niet heet. Vanuit Alice kun je dan verder of natuurlijk terug vliegen. Kun je ook nog de westkust doen.