darwin-uluru-sydney

Goedemiddag,
Even voorstellen: na met zijn 2-en inmiddels 3 x in Australië te zijn geweest, willen we volgend jaar augustus met de kinderen een camperreis gaan doen van 21 dagen camperhuur vanaf darwin tot aan uluru en dan evt een binnenlandse vlucht naar Sydney. Al met al dus 4 weken vakantie down under. De kinderen zullen dan 10 en 8 zijn.
Heeft iemand tips of dit haalbaar is en mooie tips voor onderweg?
Alvast dank voor jullie input hiervoor
Gr.,
Nicole

Even kort, Darwin - Uluru in augustus is prima qua weer maar heel koude nachten (5 á 6 graden in Alice Springs). Maar verder, Kakadu, Katherine, evt. Litchfield, je hebt tijd zat, Kings Canyon, Uluru Olga’s. Heb je overwogen om Sydney in te ruilen voor Cairns? Want winter in Sydney weet je, en heel veel te doen, ook voor kinderen, rond Cairns.
Tot zo ver even voor nu, kan het nog wel verder invullen, als je wilt, maar jullie zijn al redelijk ervaren begrijp ik.

En nog even, zeewatertemperatuur Sydney augustus gemiddels 17 graden, in Cairns 24 graden en hoger :wink:

1 like

Hoi, ben 3 jaar geleden van Darwin naar Alice Springs gereden en via glen helen en Kings Canyon naar Uluru. Prachtig.
Maar 's nachts is het wel koud inderdaad. Wij hadden een auto gehuurd en overnachtten in een hotel

In dit topic heb ik de route neergezet en ook een kaartje van het gebied rondom Uluru zodat je misschien een beeld hebt hoe je kunt rijden.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=123720

Glen Helen is met een camper niet handig in de route, dan kun je beter via hermansburg naar Uluru rijden.
Evt met een omweg via kings canyon. Dan zit er wel een overnachting bij.
De 3 Olga’s waren ook erg mooi.
Wij waren er begin augustus. Zijn er toen om half 12 ingegaan (de 3 Olga’s) na zonsopgang bij uluru te hebben gezien. (zonsondergang is véél mooier!).

Onze reisroute staat hier als laatste bericht ,we reden via kakadu en katherine van Darwin naar Uluru http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=103406

Hallo Jacqdus,

ik vraag me af in hoeverre je de 4wd die je indertijd huurde, echt nodig hebt gehad. Ik weet dat het achteraf meestal meevalt als je de routes tussen de diverse ‘highlights’ rijdt. En dat het heel veel scheelt of je heel ruim de tijd hebt of dat je aan een redelijk strak schema gebonden bent.
En RubenNicole, ik ben heel benieuwd of het winterse Sydney in jullie schema is gebleven.:wereld:

De 4wd was alleen écht nodig op de Mereenie loop (Red Centre), maar ik moet zeggen dat we het wel prettig vonden om zo’n stevige auto te hebben bij het rijden in Kakadu, ook al bleven we op de 'gewone’wegen. Zo goed waren die niet altijd. Maar die zijn in principe wel berijdbaar met een 'gewone’auto.

Sydney is zeker in ons schema gebleven. We wilden daar gewoon echt heen, of we weer naar Australie kunnen gaan was ook ook toen al de vraag.
Toen wij in Sydney waren was het prachtig weer. We hebben met een boot door de haven gevaren en 's avonds buiten gegeten in Darling Harbour. Máár het was uitzonderlijk dat het zo mooi was heb ik wel begrepen. Je kunt het ook niet goed treffen en veel regen hebben. Dat was de week voor we er kwamen zo.