Heb al een basisroute uitgedacht voor mijn reis van 2 maanden naar Australie.
Kom op 27 april aan in Sydney en wil vervolgens naar Adelaide, Alice Springs, Darwin (vliegen naar), Cairns, Brisbane, Sydney (vlieg weer terug op 25 juni).
In eerste instantie wilde ik van Sydney naar Adelaide vliegen maar nu begin ik toch te twijfelen of ik dit gedeelte ook niet met de bus kan doen en dan ook gelijk Melbourne erbij pakken of moet ik dan te veel haasten en kan ik dit gedeelte b.v. beter een andere keer doen (in de Australische zomer :zon02:)
Hoop dat jullie me weer een beetje verder willen helpen met beslissen
Ik zou kiezen voor beide! Ik begrijp dat je Melbourne ook mee wilt pakken… misschien is het een idee om van Sydney naar Melbourne te gaan met de bus (dan zie je ook nog wat) en vanaf melbourne met het vliegtuig naar adelaide… ideetje?
Van Sydney naar Adelaide met de bus is echt heeeeel lang in de bus zitten! zonde van je tijd;)
Ik heb geen idee van busroutes maar waarschijnlijk nemen ze de snelste weg en dan is er niet veel te zien tussen Sydney en Melbourne en Melbourne en Adelaide. Mochten de bussen bv langs de kust rijden dan wordt het al een ander verhaal. Een tocht langs Great Ocean Road bv is niet te versmaden. Hoeveel stops ben je van plan te maken als je de bus neemt? Of is het alleen om het zo snel mogelijk te doen? In dat geval zou ik vluchten nemen uiteraard.
Van Sydney naar Melbourne wil ik dan waarschijnlijk gaan vliegen. Of er moeten tussen Sydney en Melbourne ook echte must-sees zitten. Een paar dagen in Melbourne blijven. Dan waarschijnlijk met een tour inclusief the great ocean road naar Adelaide.
Vind het lastig om te beslissen omdat ik niet teveel wil haasten, maar ook zoveel mogelijk wil zien.
De Greyhound gaat via Canberra naar Melbourne, via het binnenland dus. Inderdaad een saaie, lange rit (uit mijn hoofd zeg ik een uur of 12-14?). Een tip die ik heb gehoord, is dat de treinrit op dat stuk wel fantastisch is…
De trips van Melbourne naar Adelaide via de GOR zijn absoluut de moeite waard!
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Van Melbourne via de Great Ocean Road, dan omhoog door The Grampians en zo naar Adelaide is wel een ontzettend leuke route hoor. (Grampians weet ik niet zeker, maar er is vast een bus die over de Great Ocean Road gaat)
Ik heb deze vraag nog al eens ergens zien staan en heb daarom ook maar eens op de website van greyhound.com.au gekeken.
Blijkt dat zij een driedaagse tour hebben langs de GOR inclusief Grampians etc.
Heb verder niet gekeken naar details, kosten: AU$ 350 of 3200 KM´s.
Is toch een leuke optie denk ik.
Goed gevonden van Wim Latest Deals & Discounts | Greyhound Australia Lijkt me een zeer redelijke prijs alhoewel ik mij afvraag hoe ze alles wat op de site wordt genoemd willen doen in 3 dagen…
Bedankt voor al jullie reacties. Ben al druk aan het kijken op internet naar de verschillende companies die tours Melbourne - Adelaide via de GOR aanbieden.