Hoe van Adelaide naar Sydney

Hoi,

wat is een leuke/goede manier om van Adelaide naar Sydney te gaan? Omdat we in onze trip al veel vliegen, willen we daar wat anders.
We twijfelen tussen trein en auto. Trein is sneller, maar je ziet niet zoveel (gaat ook snachts). AUto mooier, maar volgens mij duurt dit al snel 4 dagen? Die tijd zouden we op zich wel hebben, maar ik vraag me af of we dit aan dit stuk moeten besteden.
Iemand ervaring met deze 2 opties?

Bedankt vast!

Jeetje, jullie willen het land wel heel snel bekijken…vier dagen voor Adelaide-Sydney…dan kun je inderdaad beter vliegen of de trein nemen, want ook in vier dagen zie je volgens mij bijna niets…

Kijk anders of je Adelaide-Melbourne kan doen in een dag of drie, vier. Neem dan de Great Ocean Road en de Grampians mee. Neem vervolgens de bus of vliegtuig naar Sydney. OF neem de trein, bus of vliegtuig van A’laide naar Melbourne en neem vervolgens drie, vier dagen om naar Sydney te rijden; langs de kust of door de bergen (ligt ook aan de tijd van het jaar).

4 dagen is wel erg kort? Ik ben nog nooit geweest maar de great ocean road staat zeker hoog op mijn lijstje.

Vanwaar die haast?

Ja, ik vergat erbij te vertellen dat we al vanuit Melbourne via de GOR en de Grampians naar Adelaide gaan. Dus dat hebben we dan al gezien, anders zou het idd wel heel snel zijn. Het gaat er gewoon om dat we naar Sydney moeten voor onze terugvlucht.
Maar…nog treinervaringen hier?
We hebben een beetje raar reisschema ivm vriendenbezoek…

Begrijp ik goed dat je van Adelaide naar Sydney wilt om daar ook nog wat tijd te hebben en dat je het daarom redelijk snel wilt doen??
Ik heb veel met de trein gereisd in Australia, maar niet het stuk Adelaide-Sydney. Wel Broken Hill-Adelaide, Melbourne-Adelaide, Adelaide-KalgoorlieB (WA) en Adelaide-Alice. Dus redelijk wat ervaring op de lange afstanden. Ik vind het een leuke ervaring. Overdag zie je veel en in de trein kun je ook leuke mensen ontmoeten (ik heb met sommige mensen, jaren na dato, nog steeds contact.
Als je dus redelijke snel van A naar S wilt en de GOR al hebt gedaan, dan is de trein, boven het vliegtuig, een prima optie.
Kijk even naar kortingen, je kunt met veel bakcpackerspassen (VIP, YHA, NOMAD) tot 50% korting krijgen.