in mijn brainstormfase werk ik een aantal ideeen uit en stel jullie hulp op prijs bij een van mijn ideeen.
Ik heb 4 weken reistijd en wil van Sydney naar Perth, met het openbaar vervoer.
Is dat goed te doen? Zijn er nachtbussen/-treinen die ik kan nemen? Of kan ik beter stoppen bij Adelaide?
Het geluk is dat ik bijna overal wel goed slaap, dus als ik dat reizend kan doorbrengen, wat ik op veel van mijn eerdere reizen heb gedaan, dan doe ik dat, en wandel uitgerust een nieuwe stad binnen. Kan ik 's nachts die kilometers maken, indien nodig?
Een binnenlandse vlucht is ook geen probleem.
nou, dat is een plan met mogelijkheden. Heel veel mogelijkheden. En goed te doen in 4 weken. Met bus en trein en natuurlijk met vliegtuig ook. Het is ook een kwestie van wat je tussendoor nog wilt zien.
Begin eens met in Google bepaalde trajecten in te tikken zoals ‘Sydney - Bega bus’ Dan krijg je bijzoorbeeld dit: http://www.rome2rio.com/s/Sydney/Bega En daar zie je al direct een aandachtspunt, het eerste deel van het traject, Sydney - Cooma gaat 2x per dag, Cooma - Bega 1x.
erg bedankt voor je info. Ik ga deze uitwerken, waarbij ik voornamelijk het openbaar vervoer probeer te gebruiken en in noodgevallen het vliegtuig.
Zoals het er nu naar uitziet wil ik woensdag 22 juli vertrekken en weer terugvliegen op vrijdag 21 augustus.
Ik ga alle variabelen even naast elkaar leggen. (Misschien komt er ook wel uit de bus dat ik de brisbane-adelaide-route het beste uitpakt). Ben zelf ook wel benieuwd naar het resultaat.
Realiseer je je wel dat je in die tijd kunst skiën in de Snowy Mountains en Victorian Alps en dat het in Melbourne gemiddeld 14, 15 graden is en in Adelaide wel 16
Ik zou voor de tijd van het jaar gaan voor de route Cairns - Sydney
En dan leuk met de bus een keer naar Longreach vanuit Rockhampton. Of een van de routes op deze website: qldbuses.info.
Of Cairns, Townsville, Cloncurry, Winton, Rockhampton. Dan zie je een mooi stuk ouback en ontmoet je onderweg ook de locals eens, in plaats van alle toeristen die langs de kust over de A1 rijden.