Ik zoek al enige tijd op allerlei forums maar heb nog steeds niet echt gevonden wat ik zoek… Ik ga (voor mijn doen) een enorme stap zetten, ik ga dus ook alleen naar Australië.
Mijn plan is, om ongeveer 5 weken te gaan waarvan 3 weken een cursus engels (in Sydney) is.
Na deze 3 weken wil ik ongeveer nog 2 weken naar Brisbane, om vanuit daar naar o.a. Fraser Island en Moreton Island te gaan. Wat mag ik echt niet missen??? (Liefst op maximaal 3u reizen)
Aangezien ik het toch best een stap vind, ben ik ontzettend aan het twijfelen om mijn hotels of hostels al vooraf te boeken?? Ik hou namelijk van zekerheid en boek daarom het liefste vooraf… Gedurende mijn cursus verblijf ik bij een gastgezin.
Zijn er tips van wat ik echt mee moet nemen en heeft er iemand tips over waar ik het beste een tussenlanding kan maken??
En wat moet ik een beetje rekenen qua zakgeld?? Ik denk er nu over om € 1400,- mee te nemen en dan zijn alle hotels al betaald en bij het gastgezin zit eten inbegrepen. Ik heb geen idee en wil niet super low budget, uit eten ga ik graag.
Ook wil ik weten wat ik een beetje moet rekenen qua entrees?? (of zijn die er niet?) Bijvoorbeeld een national park.
Nou, zoals jullie dus kunnen lezen zijn er nog veel twijfels en ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt…
Ten eerste: Australië is echt een heel makkelijk land om in te reizen. Je hoeft dingen echt niet van tevoren te boeken. Zeker als je eerst een cursus gaat doen, zou ik niet tevoren boeken. Misschien ontmoet je wel andere mensen met wie je gaat reizen. Je kunt altijd tijdens die drie weken alsnog iets boeken.
Reis, vanuit Brisbane met een tussenstop in Noosa naar Hervey Bay. Noosa is gewoon leuk en relaxt. Blijf daar een dagje ofzo. Dan naar Hervey en Fraser Island. Ten zuiden van Brisbane kun je nog leuk naar Byron Bay en Dorrigo National Park (verblijf in Bellingen. Van daaruit organiseren ze dagtochtjes naar het regenwoud bij Dorrigo).
Met 1400 moet je volgens mij een heel eind kunnen komen als alle hostels er al af zijn.
Nog wel een vraag: waarom ga je in hemelsnaar helemaal naar Australië om een cursus Engels te doen??? En vervolgens nog maar twee weken te blijven??? De reis ernaartoe is al een enorme kostenpost en een superlange vlucht. Als je een cursus Engels wilt doen, zou ik volgens mij naar Groot-Brittannië gaan en mijn reis naar Australie uitstellen tot ik een keer een aantal maanden kan. Daarnaast: een taal leer je het allerallerbest door er gewoon mee geconfronteerd te worden. Als jij drie weken lang alleen maar omgaat met mensen die Engels spreken, verbetert je Engels al enorm! Als je bijvoorbeeld ook nog werkt in Australië, dan leer je de taal echt wel!
Ik stond tien jaar geleden een beetje voor dezelfde keuze: ik wilde een cursus Engels gaan doen in de UK. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan en heb gehoor gegeven aan mijn droom: ik ben voor bijna een jaar naar Australië vertrokken. Ik heb prima Engels leren praten (‘helaas’ wel met een vrij plat Australisch accent, zo erg dat een Australiër die ik een paar jaar later in Schotland trof zei: “you sound like home”) en heb geweldig veel ervaring opgedaan. Die cursus heb ik echt niet meer nodig gehad.
Ik ben het ben met bovenstaand eens. Zeker als je al 3 weken in Sydney bent zou ik nu nog niet te veel regelen. In Sydney zul je ook mensen tegenkomen en ideeën opdoen.
Waarom wil je naar Fraser EN Moreton island?? Beide eilanden lijken veel op elkaar, dus je hoeft er maar één te zien.
Verder heb je rond brisbane nog Noosa en het NP daar. Byron bay, Nimbin, de Australian zoo (steve irwin dierentuin)
Als je 2 weken hebt en je de kans hebt om iets anders te doen dan alleen naar brisbane kun je ook een binnenlandse vlucht naar Cairns nemen. Daar één dag the daintree en Cape tribulation. Dan de bus naar airlie beach voor 3 dagen zeilen rond de whitsundays en daarna de bus naar Harvey bay of Rainbow beach voor 1 of 2 dagen Fraser island. Daarna weer de bus naar Brisbane, ik neem aan dat je vanaf brisbane naar huis vliegt?
Je hebt dan wel 2 hele lange bus ritten maar daar kun je misschien ook wel de nacht bus voor nemen.
Waar je tussenlanding is maakt niets uit, vaak is dat 2 á 3 uur. Veel mensen nemen een tussenlanding van meer dan 12 uur in Hongkong of Singapore en gaan dan nog even de stad in. Beide steden zijn leuk om even rond te kijken.
succes, en als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.
Bedankt voor de tips!!
De reden dat ik een cursus wil doen is omdat ik het goede engels wil leren! Met mijn vakantie engels is niks mis (ha-ha) maar ik wil het graag verbeteren… Ik ben beginnend secretaresse en ik vind dat ik het voor mijn werk ook gewoon nodig heb.
Kunnen jullie nog tips geven m.b.t. een tussenlanding?? Of maakt het niet zoveel uit waar je een tussenlanding hebt??
Wij zijn eens met Cathay Pacific gevlogen, via Hongkong. Daar kwamen we 's ochtends aan en vetrokken we 's avonds heel laat weer. Die vlucht was inclusief een (hele eenvoudige kamer) midden in de stad waar je werd gedropt en 's avonds wee opgehaald. We hebben eerst een paar uur geslapen en hebben vervolgens de stad bekeken. Daar was voldoende tijd voor. Vooral via australianbackpackers worden veel vluchten met stopovers inclusief aangeboden. Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.australianbackpackers.nl/individueel_ticket_cathay_pacific
Haha, Zo heb ik het ook gedaan en had ik zelf ook in gedachte. z’n hostel kan ook een tour voor je regelen dat je met een bus naar een aantal van de belangrijkste punten van de stad kunt. Dan heb je later ook het idee dat je echt wat van hongkong hebt gezien.