Je kunt verschillende soorten vakanties kiezen. Zo kun je van geheel zelfstandig tot all inclusive en alles er tussenin op vakantie gaan. Als jij naar Afrika gaat, kies jij dan voor een all inclusive vakantie?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Toen ik hier in Kenia de allereerste keer op vakantie kwam, was ik alleen en dacht het hotel niet te gaan verlaten ivm veiligheid voor een vrouw alleen. Toch koos ik voor een volpension-boeking, gewoonweg omdat ik niet dacht de all-inclusive prijs er uit te gaan halen. Ik was niet zoveel van plan, dacht voornamelijk water te drinken. Achteraf ben ik blij dat gedaan te hebben, want ben veel buiten het hotel geweest met mensen die ik daar heb leren kennen en buiten het hotel is alles belachelijk goedkoop! Voor 20shilling/20cent (voor het gemak even een koers van €1=100shilling, maar is officieel iets van 115shilling nu) heb je een flesje water van halve liter. Een flesje frisdrank kost je hooguit 50shilling lokaal in een barretje. Kortom all-inclusive is hier zeker niet nodig! Heb je niemand die met je mee “naar buiten“ kan, vraag dan een aardig personeelslid van het hotel of die je een keer “buiten“ wil laten zien of een vrije dag! Je gaat ongetwijfeld de vakantie van je leven hebben! Want Kenianen zijn supergastvrij! Denk er wel aan, dat die 50shilling voor een frisdrank voor hun hun avondmaaltijd is, dus dat jij dat geld beter kan missen. Net als dat je ze het best even wat geld geeft voor het transport naar huis (100shilling is meestal voldoende om met ov thuis te komen hier aan de zuidkust, natuurlijk afhankelijk van waar je helemaal heengegaan bent.)
Meestal plan ik liever mijn eigen trip. Ik boek ter plaatse losse safari’s en reis met openbaar vervoer. (Ook als vrouw alleen.)
Maar als ik er het geld voor zou hebben zou ik misschien wel eens een kant-en-klare privévakantie boeken (geen groepsreis!), waarbij alle accommodaties, safari’s enzo al geregeld zijn. Maar dan hooguit een vakantie van 10-14 dagen ofzo. Als ik meer tijd heb, wil ik ook de flexibiliteit hebben om ergens langer te blijven of juist eerder weg te gaan, al naar gelang hoe het bevalt.
Ha ha ja vreselijk van die reizen met vaste opsta-tijd, en zelfs corvee. Tenten voor de hele groep opzetten, afwas doen voor de hele groep. Vreselijk. En dat je op dag 1 al weet wat je op dag 26 gaat doen. Dat zou voor mij geen vakantie zijn.