Vraag over uit eten gaan

YES! We hebben eindelijk de knoop doorgehakt en een safari geboekt! De 23e komen we aan in Nairobi en de 24e vertrekken we voor een 8-daagse safari: Masai, Nakuru, Amboseli en Tsavo west. Hierna willen we een weekje genieten in Mombasa. Heb al een heleboel hotels bekeken en denk dat het de noordkust wordt. (ligt qua prijs wat voordeliger) Kan nog niet goed kiezen uit Bamburi, Malindi en Watumu… Wat ik ook moeilijk ik kan schatten: is het verstandig half-pension te boeken? Sommige hotels bieden zelfs A.I. aan ?! Zijn er mogelijkheden om in de omgeving van hotels uit eten te gaan of gezellig wat te drinken? Of ben je puur op het hotel en zijn fasciliteiten aangewezen? Ik hoor graag…
Karen

doe jezelf een groot plezier en boek toch geen A I
dan zit je in het gevang en mis je veel van kenya
je kan overal eten en drinken
je hebt het hotel alleen nodig om te slapen en een ontbijtje te nemen

Ben het volledig met Murugi eens, maar, eerlijk gezegd, we moeten begrijpen dat veel mensen, die voor de eerste keer naar Kenya gaan, zich misschien veiliger voelen wanneer ze een AI boeken. Indien ze zich niet echt op hun gemak voelen aldaar (wat ik trouwens ten zeerste betwijfel), kunnen ze toch nog steeds terug vallen op hun hotel.
Maar, inderdaad, mijn mening is ook om geen AI te boeken, want overal is er van alles en nog wat te beleven.
Have fun!

Greetz,
Trudi

Ben het helemaal eens met Trudi en Mrungi.
All inclusive kan makkelijk zijn, maar laat je daardoor vooral niet opsluiten in je hotel. Hetzelfde eten in een AI- hotel wordt op den duur ook eenzijdig.
De grote hotels zijn mooi en comfortabel hoor, maar dat is niet wat Kenia zo speciaal maakt, er is genoeg te ontdekken en te genieten buiten de hotels.

Dank voor jullie reacties!
We zijn eruit en boeken alleen logies en ontbijt.
Onze voorkeur gaat ook absoluut niet uit naar een AI. Maar aangezien het onze eerste keer is heb ik geen flauw idee hoe afgelegen de hotels op Bamburi liggen en wat het ‘aanbod’ van restaurants/bars is. Maar als ik jullie reacties zo lees zit dat wel goed!
Gr. Karen

Hoi,

Nog een tip voor als je in Bamburi lekker uit eten wilt: Yul’s! Heeft heerlijke pizza’s, maar ook de andere gerechten zijn niet te versmaden. Neem eens een kijkje bij het ijsbuffet! Een zeer riante keuze èn verrukkelijk!

Veel plezier en groet,
Diani:vak02: