he hallo Gambia kenners
heb inmiddels eea gelezen over pinnen in Gambia enz.
wij kunnen All Inclusief boeken in Senegambia Beach hotel , is dat niet eenvoudiger ivm het geld?
hartelijk dank voor jullie reactie
he hallo Gambia kenners
heb inmiddels eea gelezen over pinnen in Gambia enz.
wij kunnen All Inclusief boeken in Senegambia Beach hotel , is dat niet eenvoudiger ivm het geld?
hartelijk dank voor jullie reactie
Natuurlijk is dat eenvoudiger.
Lekker aan het zwembad of op het afkalvende strand liggen zonnen,
aan de bar van het hotel zitten en daar al je drankjes bestellen en koffie enz. (niet incl)
Alle maaltijden eten in het hotel.
Niet er buiten komen en dus geen last van bumsers hebben.
“Genieten” van alle Nederlanders die allemaal naar het Senegambiahotel gaan, om je heen.
Niet eten in de leuke en lekkere restaurantjes net buiten de deur voor minder geld dan je betaalt in het hotel.
Geen kennis wil maken met de bevolking in het Senegambia gebied en maar vooral niet daarbuiten en zeker de Gambiaanse sfeer niet in je opnemen.
Dàn… moet je het doen. Hoef je alleen maar 100 euro mee nemen. om je barrekening te betalen. Ik zou wel een fooi geven aan het kamermeisje dat je kamer al die tijd netjes in orde houdt.
Ik zou dan zelf naar bv. Turkije gaan.
Heb je geen last van al die opdringerige zwarten.
Kan je ook de hele dag aan het zwembad liggen en is vaak met het eten zelfs de drank inbegrepen.
Kost je ook minder en heb je een echte “zon/ luiervakantie” .
Anders … als je toch wat meer wilt meemaken van de mensen in Gambia omdat je niet elke keer zover van huis gaat en iets meer wilt kunnen vertellen als je terugkomt dan dat het lekker warm was, het eten goed, er een fijn zwembad was EN… je geen last hebt gehad van die zwarten maar dat ze voor je vliegen als je maar je hand opsteekt (en ècht, het is niet allemaal positief)
Dan zou ik het niet doen, maar gewoon incl ontbijt nemen en er opuit gaan, de mensen leren kennen en genieten van het land en zijn bevolking, want ze zijn het waard!!
Dàn wordt je gegrepen door de mensen en het landje en kom je volgend jaar wéér terug want je wilt meer.
Of… je gaat het haten en denkt… ***“dan toch maar naar Turkije”.
Suc6 met je keus
Jack
Het hotel is perfect, het ontbijt is super… Maar boek geen All-in… Er zijn zulke leuke en goede restaurantjes in de omgeving. Vooral lokaal eten is erg leuk en daarbij ook lekker en goedkoop… Het zou betekenen dat je altijd nabij het hotel moet blijven en dat is jammer. Wat het geld betreft zijn er wisselkantoortjes zat in de buurt, dus dat zou geen probleem hoeven zijn. Boek lo en ga op verkenning uit met of zonder gids maar die keus is natuurlijk aan jou…
Sluit me hierbij aan. In je hotel een biertje voor iets meer dan een euro. Er buiten voor minder. Uit eten buiten op de Senegambia strip blijft een hoogtepunt van je dag en kost je voor 2 personen amper 20 euro…
All Inclusive in Gambia? Niet doen. Dat is echt zonde…
NEE…NOOIT AI BOEKEN. ZONDE. Sorry voor de caps maar dit moet je niet doen. Ik krijg het idee dat het allemaal wat spannend overkomt.
Wij waren dit jaar voor het eerst en vonden het ook nogal wat maar…nog nooit zulke aardige mensen en eerlijke mensen meegemaakt.
Geld meenemen is echt geen enkel probleem.
In Gambia zijn er 2 gevangenissen. Een grote ( voor ons klein) en een kleine…criminaliteit is echt ontzettend laag. Ga gewoon lekker heen en geniet van de omgeving.
Wij hebben ook niet veel excursies gedaan, en wat we gedaan hebben hebben wij ( nieuwkomers) gewoon zelf geregeld…geen enkel probleem. Ga gewoon genieten en vertel hier later wat jullie ondervonden hebben.
Visa kaart kun je tegenwoordig bij een pakje boter krijgen en als je zorgt dat daar een paar honderd euro opstaat is dat misschien een optie.
Wij hadden dit ook voor achter de hand en we hebben een aantal keren gepind op de strip. 70 euro per keer is max. maar dan heb je misschien het idee dat je iets hebt voor als je tekort meehebt. Dat dachten wij ook …gewoon iets achter de hand hebben.
Wij zaten in Djeliba…en het is voorgekomen dat een mevrouw helemaal in paniek was omdat ze dacht dat haar kluis was opengebroken…bleek dat ze hem niet had afgesloten en onze schoonmaaksters alles eruit hadden gehaald en bij de receptie hadden achtergelaten…de schatten.
De mevrouw was erg boos maar later heel blij dat het personeel zo attent was geweest.
Mijn man had zijn zaklamp uit zijn zak laten glijden in de taxi. Hij na het eten tegen beter weten in aan de chauffeurs voor het hotel gevraagd of ze hem misschien hadden gevonden…de volgende avond lagen ze helemaal in een deuk “mister Flashlight”
en daar was de zaklamp, hadden ze alle auto’s overhoop gehaald om die zaklamp te vinden…
Waar maak je dat mee? In Gambia!!