Wil je ons helpen met onze eerste keer?

Beste around the globe reiziger,

Wij gaan zodra ons huis en alle vaccinaties & alle zaken met onze eigen camper 4x4 Volvo C303 op pad.

Wij gaan voor zo’n anderhalf jaar met ons gezin op reis door Overland door Afrika o.a. naar de bestemmingen Algerije, Botswana, Egypte, Ethiopië, Gambia, Ghana, Kenia, Madagaskar, Malawi, Marokko, Mozambique, Namibië, Niger, Nigeria, Oeganda, Senegal, Tanzania, Togo, Tunesië
, 2 volwassenen & 3 kinderen (5jr, 7jr en 9jr)

Wij willen graag info over de beste ziektenkosten/ reisverzekering…

Maar willen graag ook info over de visums van de landen of het makkelijk is om in ieder land een WA af te sluiten?

Veiligheid m.b.t. de landen binnen Afrika om er doorheen te reizen?

Verders hoorden wij via vrienden dat jullie ook leuke gratis reisinfo voor ons en onze kinderen hebben?

Etc… Etc…

Zoeken de praktische reisinfo…

Zo ook welk laptop, wat voor soort inernetverbinding aanschaffen, welke gps voor ons het best, telefoon, etc…?

Zo even genoeg vragen…

Verkeer in afwachting op uw antwoord…

Met vriendelijke groet,

Ferdinand en Sandra

7944TP Meppel

Wat Namibie betreft:
Wij zijn 2x op eigen gelegenheid met een 4x4 door Namibie getrokken. Namibie is het dunbewoonste deel van Afrika, maar het is er prachtig! Zo ontzettend veel variatie in landschappen, mensen (bijv. Bushman, Himba, Zemba etc), de ongelooglijke stilte, de leegte, fantastisch! Het is eigenlijk niet in woorden uit te drukken.
Kijk maar eens op onze niet commerciele site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan 2 reizen door Namibie (beide keren gestart en geeindigd in Kaapstad) in de vorm van een route-/reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips op alfabetische volgorde. Als dit hebt gezien heb je de meeste info voor Namibie wel binnen.
Voor Namibie en ZA heb je trouwens geen visum nodig.

wauw, mooi plan! hou wel van gezinnen die zulke reizen met hun kinderen ondernemen. Zal vast af en toe heftig zijn, maar overall; wat een rijkdom zullen jullie jullie kinderen op die manier meegeven!

ik heb verder niet echt concrete tips. reis zelf jaarlijks met mijn zoontje naar oeganda, en heb een reis als die van jullie nog als een droom voor hopelijk ooit.

Ferdinand,

Stuur mij een email met je vragen. Ik heb in 2001 een Overland tocht gedaan door Afrika.

http://home.wanadoo.nl/schoelink

Gr. Hans
www.onlinesafariadvies.nl

Hallo,
Heb zelf een beetje noord west afrika ervaring. Wel erg veel uitzoekwerk gedaan voor aanvang van de reizen. Woon in Annen, zou zeggen bel maar eens. 0592 271 423
Grieko Annen Dr.

Vertel me maar wat je over Senegal precies wilt weten in een lijstje met concrete vragen!
Ik geef je daar dan antwoord op!

Maak gebruik van een auto pc, met daarop verschillende software programma’s voor naviagatie. veel is vrij verkrijgbaar op het internet.
Verzekering voor je auto moet je vaak afsluiten bij de grens een ecowas brown card verzekering is geldig voor een aantal landen in west afrika.
Zelf heb ik steeds een sateliet telefoon bij me, thuraya, gekocht op e-bay werkt goed je bent altijd bereikbaar is is niet extreem duur.
Zorg voor een goed medicijn en verbandpakket. Neem het noodzakelijke gereedschap mee om je auto te kunnen repareren.
Neem een doorlopende wereld reisverzekering, vaak het beste eentje waar ook je iegen ziekentenkosten verzekering loopt.
Veel landen is aan te raden vooraf een visum te kopen, soms kan het aan de grens, zie hiervoor de website van buitenlandse zaken.
Banden onder de auto zo mogelijk met heel veel profiel, geen grof profiel.
Vrijwel versleten banden geven veel lekken.
Goede compressor meenemen om banden op te pompen en en paar erg lange bandenafnemers.
Je hebt echt een auto voor off road werk, met je gezin zou ik niet in mijn eentje off road gaan. Probeer iemand te vinden die dezelfde richting opgaat. Vaak lukt dat wel op campings of in auberge’s
Gevaar is overal Amsterdam is gevaarlijk maar ook zuid frankrijk en noord spanje. Ga niet naar gebieden waarin oorlog is of zeer veel onrust, zoals langs de grenzen van Mauritanie. Nigeria schijnt ook niet veilig te zijn. Het beste is en blijft om aan de locale mensen te vragen hoe naar het volgende reisdoel te gaan en vragen naar de veiligste weg.
Verdeel je geld over veel plaatsen en zorg dat je onderweg geld kunt opnemen bij western union punten. Iemand uit nederland moet daar dan het geld heensturen.

Heel veel plezier met de voorbereidingen en de reis.

Groeten

Grieko