Wil iemand advies geven voor de 1e keer Laos

Hallo allemaal.

13 November ga ik samen met een vriendin backpacken in Laos. Ik heb onderstaand een voorlopig reisschema opgesteld en zou heel graag jullie advies hier in willen hebben We willen ook graag van de gebaande wegen gaan, dus ik hoop dat ik wat hulp hierbij kan krijgen.

De laatste dagen van onze reis twijfelen we om die op een Thais eiland door te brengen of op Don Det.
Alle op en aanmerkingen zijn welkom :slight_smile:

Mijn voorlopige schema:

  1. Amsterdam → Chiang Mai
  2. Chang Mai aankomst in de avond
  3. Chang Mai
  4. Express bus naar Luang Namtha
  5. Van Luang Namtha naar Muang Sing
  6. Muang Sing
  7. Muang Sing
  8. Muang Sing naar Muang Khua
  9. Muang Khua
  10. Per Boot Muang Khua naar Muang Ngoi Neua
  11. Muang Ngoi Neua
  12. Muang Ngoi naar Nong Khiaw
  13. Nong Khiaw
  14. Nong Khiaw naar Luang Prabang
  15. Luang Ptabang
  16. Luang Prabang
  17. Luang Prabang
  18. Luang Prabang naar Vientiane
  19. Vientiane
    2 Bolaven
  20. Bolaven
  21. Bolaven
  22. Champasak
  23. Champasak
  24. Pakse – Ubon Ratchathani-Bangkok-eiland
  25. eiland
  26. eiland
    10.eiland
    11.eiland naar Bangkok
  27. Bangkok
  28. Bangkok-Amsterdam

Mooi reisplan! Hoe doen jullie de overnachtingen? En wat doe je met vervoer?

Hallo dames,
De Gibbon experience is zeer gaaf en zeer de moeite waard!
Gr Ronald

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer mobile app

Tussen luang prabang en vientiane, wellicht vang vieng pakken! Mooie natuur en tuben is erg relaxed!

In Muang Khua zou ik niet te veel tijd voorzien, de boottocht naar Muang Ngoi Neua is wel leuk. Het stadje zelf is niet de moeite vond ik. Vang Vieng zou ik echt nog wel aan je planning toevoegen. Als je nog iets moeten schrappen hiervoor zou ik Vientiane eruit halen. Vang Vieng is veel leuker.

Vang vieng zou ik echt niet doen,of je moet van dronken Australiers en magic mushrooms houden…

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer mobile app

Ronald, ik begrijp je bericht, maar dat is een keuze. Je kunt er ook voor kiezen om niet naar de spacebar te gaan, en te genieten van de mooie natuur in de omgeving.

Omgeving is zeker prachtig maar dat is heel noord-laos,
Als je alleen met de bus of boot kan reizen is het misschien een goede optie, maar heb je een fiets , motor of ander zelfstandig vervoer dan zou ik iets anders kiezen.

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer mobile app

ik weet niet of je inmiddels al in Laos bent geweest. hierbij onze route en tips!

Groetjes!