Route door Thailand en Laos (graag tips!!!) :D

Hi allemaal,

Ik ga voor het eerst backpacken in mijn eentje en wil graag mijn route met jullie delen om te kijken of dit realistisch is. Alle tips zijn welkom! Ook over leuke bestemmingen, accommodaties en uitjes! Graag hoor ik ook tips over vervoer… Is er bijvoorbeeld overal de mogelijkheid tot nachtbussen in Laos? Dit scheelt veel reistijd. Alvast heeeel erg bedankt voor jullie reactie :slight_smile:

dag 1 vertrek vanaf Brussel
dag 2 aankomst Bangkok (smorgens)
dag 3 aankomst in Chiang Mai
(hier wil ik langs het olifantenpark waar olifanten verzorgd worden, tips voor plekken ed zijn welkom, is een kookles leuk hier?)
dag 5 Chiang Mai - Huay Xai
dag 6 Gibbon expercience ja of nee? (weet iemand wat het kost voor 2 dagen/1 nacht?)
dag 8 Huay Xai - Luang Prabang
(in Luang Prabang wil ik naar verschillende watervallen zoals kuang si en tad sae, bergstammen bezoeken)
dag 12 Luang Prabang - Vang Vieng
(hier een grot bezoeken en omgeving verkennen, hoef niet te tubben)
dag 14 Vang Vieng - Vientiane
dag 16 Vientiane - Bangkok
dag 19 Richting Brussel

Zoals jullie zien zit er nog best wat speling in. Als ik de Gibbon Experience niet ga doen, heb ik 2 dagen extra. Ook heb ik vrij veel dagen in Bangkok. Wellicht kan ik nog iets verder uitwijken naar het noorden of oosten van Laos. Tips? :slight_smile:

Alles is welkom!

Er zijn voor zover ik weet GEEN nachtbussen in Laos. Zou ook veel te gevaarlijk zijn me dunkt. Hou er rekening mee dat het vervoer in Laos traaaaag en niet comfortabel is. :wink:

In je lijstje mis ik Nong Khiaw en Muang Ngoy (ten noorden van Luang Prabang). Voor mij het mooiste stukje van (noordwest) Laos!

Hier staat mijn route en mijn foto’s van vorig jaar:

Dat is jammer haha, kon er ook weinig over vinden… Maar zou lekker veel reistijd schelen!
Die lege dagen zijn bij deze denk ik ingevuld :stuck_out_tongue:

Dank je voor deze 2 steden, heb er al meer over gelezen maar eerst was mijn plan om nog naar het zuiden te reizen, dit wordt helaas echt te enthousiast en daarom nog niet heel erg in het verdere noorden verdiept. Hier ga ik dus zeker even naar kijken!

En ik ga ook jouw reisverslag lezen, leuk!

Het echte reisverslag moet er nog opkomen, ik heb vorig jaar meer gereisd dan dat ik tijd had om de verslagen aan te vullen. :slight_smile:

En het zijn geen 2 steden maar erg kleine dorpjes in een prachtige setting. Muang Ngoi heeft zelfs maar één (onverharde) weg en je geraakt er volgens mij enkel per boot (mooie tocht vanuit Nong Khiaw). In Nong Khiaw is de 100 watervallen trek een aanrader! En ook de hill climb vanuit het dorpje geeft een geweldig uitzicht op Nong Khiaw en de omgeving.

Qua vervoer kan de boot ook een goede optie zijn voor bepaalde routes. Het is niet snel maar wel mooi en relaxer dan de bus (door de slechte wegen), vergeet wel geen kussentje mee te nemen om een beetje comfortabel te zitten. :slight_smile: