Na maanden piekeren heb ik toch besloten om zelf een berichtje op deze site te plaatsen. Ik twijfelde eerst of ik dit wel zou moeten doen, want het is toch misschien wel een beetje raar om een reisgenoot via een website te zoeken… Maar omdat vrienden geen geld, een studie, een relatie of gewoon geen zin hebben om met me te gaan reizen, en ik liever niet alleen ga, zoek ik hier een reisgenootje
Concrete plannen heb ik nog niet… Eigenlijk is alles nog een beetje vaag. Ik zou graag vanaf februari/maart/april (kijk, ik ben zelfs nog niet eens uit over de maand) willen beginnen aan een geweldige reis. Alaska, Canada, Nieuw-Zeeland en Australie staan sowieso op mijn verlanglijstje. Maar Hawaii en Frans-Polynesie lijken me ook hartstikke mooi. Ik sta ook open voor andere landen. Hoe meer, hoe beter
Even een beschrijving van mezelf: Ik ben Martje en ben 21 jaar. Ik werk momenteel full-time, omdat ik vorig jaar ben gestopt met m’n studie. Het is de bedoeling dat ik september 2010 aan een nieuwe studie ga beginnen. Voor die tijd wil ik een geweldige reis gemaakt hebben. Ik wil overal veel van de natuur en cultuur zien/meemaken. Stappen vind ik wel leuk op zijn tijd, maar ik ben geen feestbeest. Het gaat mij er echt om om zoveel mogelijk van alle verschillende landen te bekijken. Ik hou veel van muziek en van veel verschillende stijlen, maar ik heb wel een zwak voor de jaren 70/80. Fleetwood Mac, Heart, The Bangles… alles in die richting vind ik leuk. Nu is muzieksmaak niet zo belangrijk misschien, maar als ik toevallig in Canada ben en hoor dat Heart in de buurt gaat optreden, dan moet ik daar wel bij zijn als die mogelijkheid er is!
Wil jij ook op reis? Komt mijn verlanglijstje een beetje overeen met die van jou? En ben je ook op zoek naar een reisgenoot? Reageer dan alsjeblieft. Al is het maar om ideeën uit te wisselen. Tips zijn ook zeer welkom!
probeer het zo kort mogelijk te houden en indien je interesse hebt hoor ik het wel begin februari vertrek ik naar nieuw zeeland voor een dikke 6 weke alleen, oorspronkelijk wast de bedoeling om daar een bevriend koppel te gaan bezoeken maar blijkt nu dat ze veel rapper terug naar huis komen, heimwee begon hun wat parten te spelen na 2 jaar, en tsa k had men ticket al geboekt dus ga ik toch nog sowieso. ff me rap voorstelle, zelf ben ik 27 j en werkend in horeca als kok… indien interesse om mee naar nieuw zeeland te gaan laat je maar iets weten.
grtz
Bedankt voor je reactie. Wat super dat je elk jaar zo’n reis kunt maken! In welke periode ga jij meestal? Ik heb ergens gelezen dat juni en juli de beste maanden zijn voor Alaska. Voor Canada zal dat wel niet heel anders zijn.
West Canada lijkt me erg mooi ja. Is het noorden wel goed toegankelijk? In het noorden krijg je nog het meeste mee van de indianen zeker? Want het lijkt me echt geweldig om iets van die cultuur te ervaren.
Wilde dieren wil ik ook graag zien, dus kom maar op met de tips
Heb jij alweer een reisje gepland? En ga je vaak naar de Nationale Parken in Alaska en Canada? Zo ja, welke kun je aanbevelen?
Begin februari is een mooie periode om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Het is daar dan nog mooi weer en dat is wel fijn.
Jammer dat het koppel waar je mee had afgesproken er dan niet meer is. Zou je de volle 6 weken met hen verder reizen?
Zes weken Nieuw-Zeeland klinkt in ieder geval goed. Niet te lang, niet te kort. In die 6 weken kun je veel bekijken.
Als onze plannen wat overeen komen kunnen we zeker samen door Nieuw-Zeeland trekken.
das juist t probleem, eer dat ik in februari in nieuw zeeland ben, zijn zij al terug thuis. ze hebben der 2 zalige jare gehad maar vonden het wel ff tijd om terug te komen. ( huisje ,tuintje en kindje )
mijn plannen, probere zoveel mogelijk te zien, ben nog aant twijvelen om de 2 eilanden te samen te doen of ni, daar ben k nog ni uit. mss kunde gij me daar bij inhelpe in ieder geval veel rondtrekken en waar t zeker de moeite is , iets langer blijven, en gewoon met de rugzak lowbudget, ni al te veel luxe, en af en toe eens wild kamperen, volgens mij niks zo zaliger dan in de ochtend in zo’n omgeving wakker te worde. normaal ben ik van plan om met de lokale bus rond te toeren, want zo’n opgelegde reis route gelijk stray, magic, kiwi express zegt me niks en is bovendien nog vrij duur. dit zijn zo mijn plannen in grote lijnen. weet ni of je da zo in grote lijnen ziet zitten en of ze ongeveer overeenkomen ? grtz
Low budget reizen is ook zeker mijn plan. Vooral ook omdat ik na Nieuw-Zeeland nog door wil naar andere landen. Ik denk wel dat ik beide eilanden wil gaan meepakken, als je er bent moet je toch op beide zijn geweest he Maar het Zuider eiland lijkt me wel het mooiste. Daar wil ik denk ik ook de meeste tijd doorbrengen. Met de lokale bus reizen lijkt mij ook wel wat. Zo zie je toch het meeste van Nieuw-Zeeland.
In het wild kamperen heeft wel wat, maar of ik dat echt ga doen durf ik nu nog niet te zeggen… Maar wel bijzonder om zoiets mee te maken natuurlijk, dus ik denk dat ik daar wel voor in ben.
Iets langer op een plek blijven waar het je bevalt vind ik een goed idee! Je kunt ook niet elke dag door naar weer een nieuwe plek. Af en toe moet je ook wat rust hebben.
Heb je zelf nog bepaalde dingen die je zeker wilt doen op je reis? Plaatsen die je sowieso wilt bezoeken?
Ronny, bedankt voor al je informatie. Niets is beter dan tips krijgen van iemand die vaker zulke reizen maakt.
Ik heb de foto’s van je fotoboek bekeken. Prachtig! Dat heldere blauwe water… Echt geweldig mooi.
De foto’s van de dieren, heb je die in de nationale parken genomen? Want je staat niet zomaar ineens tegenover een beer of wolf en komt er zonder kleerscheuren vanaf…
Die tip over de reis zelf vind ik een heel goed idee. Via Calgary door de Rockies naar British Colombia, Vancouver en Vancouver Island en daarna de Alaska Highway nemen. Dan bezoek je wel de hoogtepunten.
Ik moet nog even precies uitstippelen wat het beste is.
Een jeep huren daar is inderdaad wel handig, maar hoe zit het er eigenlijk met het openbaar vervoer? Zijn er veel trein/busverbindingen?
Dank je wel dat je me je roadbooks toe zou willen sturen mocht ik naar Canada gaan. Fijn dat je zo behulpzaam bent. Als ik besluit om inderdaad Canada te bezoeken laat ik je dat meteen weten.
Met die tips van jou kom ik wel langs alle hoogtepunten. Super
Hoe is het weer er eigenlijk? Op jouw foto’s zie ik je vaak in t-shirt staan. Komt het veel voor dat het daar nog wel een lekkere temperatuur is? En scheelt de temperatuur van overdag veel met die van 's avonds?
Nogmaals bedankt voor allle tips.
in grote lijnen heb ik de route al in gedachten, maar dat kan nog verandere ginder als je in contact komt met anere reizigers die u waardevolle tips kunne geven. t noorden is min of meer al concreet, auckland- coromandel-rotorua- np tongario-wellington. en als t me toelaat om er nog de waitomo caves in te lassen.
t zuiden is allemaal nog zeer flexibel, zo veel plaatse om te zien ginder… moet k ng wa verder uitstippelen…
Frans-Polynesië is schitterend: let bij het boeken van je tickets goed op de stopovers: Air New Zealand heeft goedkope stops op onder andere Tahiti en Rarotonga en zo zitten er in deze alliance volgens mij meer. 4 jaar terug stopte ik daar nog voor 75 euro per eiland… maar dat is nu wel iets gestegen :hihi:
Ik ben Marjolein, ik word 2 nov 19. Ik ga een kleine wereldreis maken. Ik begin 5 december.
Dan ga ik eerst een maand naar Thailand, met een programma van TravelActive meedoen.
Maar daarna sta ik er alleen voor. Ik ga 6 januari door naar Bali, 21 januari naar Australie.
10 maart naar Nieuw-Zeeland
en dan 31 maart ga ik door naar Canada, hier blijf ik tot 5 mei.
Ik zou heel graag naar Alaska willen, maar ik geloof dat dat in deze periode toch echt te koud is. Maar ik ga dus 5 weken door Canada, wil vooral dieren en mooie natuur zien.
Wat betreft muziek, zitten we op 1 lijn
Ik zou het wel leuk vinden om ideeen en plannen een beetje uit te wisselen. Want ik weet eigenlijk alleen wanneer in aankom, en wanneer ik doorvlieg. De rest moet nog ingevuld worden. Op het moment is het nog een optie dat mijn vriend naar Canada komt, maar dat staat zeker nog niet vast, en dan zou ik toch wel graag alvast iemand een beetje kennen daar. En ook al komt ie wel, zou ik het leuk vinden om dingen met andere mensen te doen, stukjes mee te reizen of echt dag-activeiten ondernemen. Maar in ieder geval ideeen en plannen uitwisselen vind ik altijd leuk!
Het zal der redelijk wit uitzien daar, amaai.
Pak maar nen dikke jas mee.
Nee dat is echt geen goede periode om naar Canada te gaan hoor, kan je beter een week of 5 in het veel warmere Amerika :zon02: doorbrengen in 1 van de vele nationale Parken.