Wij willen emigreren naar Curacao

Wij willen graag spoedig naar het mooie Curacao verhuizen, dus we zijn op zoek naar meer info over hoe we dit moeten aanpakken, we hebben al veel gelezen dus we zijn er zeker van dat we ondanks alle negatieve berichten de laatste tijd vanaf het eiland toch de oversteek willen gaan wagen. We zijn dus in de eerste plaats op zoek naar werk, liefst in de bouw of toeristische sector, wat ook een beetje redelijk betaald aangezien we 2 kleine kinderen hebben en je ze daar niet gelijk kan laten plaatsen op de kinderopvang. Wie weet meer…

[quote=jacquie]
Wij willen graag spoedig naar het mooie Curacao verhuizen, dus we zijn op zoek naar meer info over hoe we dit moeten aanpakken, we hebben al veel gelezen dus we zijn er zeker van dat we ondanks alle negatieve berichten de laatste tijd vanaf het eiland toch de oversteek willen gaan wagen. We zijn dus in de eerste plaats op zoek naar werk, liefst in de bouw of toeristische sector, wat ook een beetje redelijk betaald aangezien we 2 kleine kinderen hebben en je ze daar niet gelijk kan laten plaatsen op de kinderopvang. Wie weet meer…[Hi, kinderopvang is hier lang niet zo duur als in Nederland hoor. Werk in de horeca en toeristische sector loopt meestal wel los. De bouw, da’s een ander verhaal. Hoe oud zijn jullie kleintjes?? Er is een nieuwe opvang gekomen op het eiland, heet De Vlieger. Mijn eigen kind (naschoolse opvang zij is 10 jaar) gaat er nu heen vanaf 1/11 en is heel enthousiast. Komt bij mij ook erg leuk over. Ze hebben een eigen website. Kinderopvang de Vlieger NV is de naam. Als je er meer van wilt weten moet je me het maar even laten weten ok?

groetjes Anneke Maduro
Curacao]

Als je meer praktische info wil hebben kun je het beste het boek ‘Praktisch Curacao’ bestellen bij Dos Mundos. De nederlandse contact persoon zal er dan 1 opsturen. Mail naar [EMAIL=“dosmundos.ned@planet.nl”]dosmundos.ned@planet.nl.
Als je nog specifieke vragen heb kan ik je mischien helpen. mail maar gerust.

Groeten Elly

Bestaat deze gids ook voor Bonaire??
Of is het zo dat de regelgeving gelijk is en dat ik dus in de gids van Curacao ook de info voor Bonaire kan vinden??

Hallo,
Ik vertrek eind maart naar Curacao voor een periode van 8 maanden. Kan iemand mij vertellen welke vergunningen ik nodig heb om daar te verblijven? Ik ben nederlandse en van plan om daar werk te zoeken.
Groetjes Jeltine

heb je hier al gekeken? Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Hallo,
Ik zit te overwegen om samen met mijn gezin naar Caurao te verhuizen.
Wel zou ik mijn eigen huis willen aanhouden in Amsterdam en die verhuren. Dit omdat ik niet zeker weet of ik het over 3 jaar ook nog leuk vind op Curacao. Moetje je dan ook uitschrijven in Amsterdam? Kan dit dan wel als ik huiseigenaar ben in Amsterdam? Wat zijn mijn rechten in Nederland als ik weer terug zou willen? Weet iemand dit?
Verder heb ik 2 kinderen. 1 van 4 en 1 van 9. Zijn de scholen goed en leuk op Curacao? Hoe gaat dat met vriendjes maken en sociale contacten maken op Curacao. Zijn er gezinnen met ervaringen die mij hier iets over kunnen vertellen? Groetjes Sisa

Hi Y’all
Ik ben nieuw op deze site, wij gaan per 1/2/2016 voor 3 jaar wonen op Korsou.
Mijn man krijgt een mooie opdracht en wij, zoontje van 5 en 7 en mezelf uiteraard, reizen mee.
Ik vraag me af wie van jullie daadwerkelijk de stap heeft genomen en gegaan is.
Ik maak me zorgen om scholing, de gemengde scholen die ik allemaal heb aangeschreven reageren structureel niet :frowning:
Kan me iemand een hart onder de riem steken?

Masha danki
Esther

^ De Albert Schweitzer staat goed aangeschreven.

Zelf denken we er ook over om naar Curacao te emigreren.
Iemand hier die zijn/haar ervaringen kan delen?