Emigreren met kinderen naar Curacao

Best allemaal,

Ook hier iemand die plannen heeft om naar Curacou te vertrekken.Samen met mijn mannetje en twee kinderen van 5 en 9, wil ik de stap nemen.
Het vergt veel voorbereidingen, dat ben ik mij van bewust, maar wat voor mij het belangrijkste is, is dat mijn kinderen daar goed terecht gekomen.

Graag zou ik reacties willen ontvangen van mensen met kinderen die de stap hebben genomen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Bv - Hoe de scholen daar zijn…evt kinderopvang
- worden de kinderen geaccepteerd
- veiligheid/criminaliteit
- Hoe snel is de kans dat je daar een job kan vinden

Ik hoor graag jullie verhalen…poistieve en negatieve…

Alvast bedankt

Groetjes Brigitte

Ik zou het ook leuk vinden om wat handige tips te krijgen.

Hoi Brigitte,

Wij kunnen elkaar de hand geven. Ook ik zit met dezelfde plannen. Ik heb 2 kindjes. 1 van 4 en 1 van 9. Ook ik wil samen met mijn mannetje en mijn 2 jochies naar Curacao en heb dezelfde vragen.
Waar woon je nu? Ik in Amsterdam. Ik heb nog geen idee voor hoelang we naar Curacao zouden willen gaan. ik denk in de eerste instantie voor onbepaalde tijd. We zien wel hoelang het leuk is. Wel willen we ons koophuis denk ik aanhouden en verhuren zodat er nog een weg terug is. Wie weet dat onze jongens niet kunnen aarden dan wil ik dat ze terug kunnen naar hun eigen huis. Ik ken wel wat mensen op Curacao maarniet met kinderen dus vind het wat moeilijk om in teschatten hoe het voor ze is. Ik ken alleen een gezin die daar naartoe ging met twee meiden van 15 jaar en dat was niet zo’n succes. De meisjes werden niet goed opgenomen en door de jongens op schoollastig gevallen. Zij zijn nu weer terug gegaan. Maar ja dat is we; een andere leeftijd. Ik denk dat het voor onze kindjes wat makkelijker is omdat ze jonger en flexibeler zijn. Wel zal het gemak waarmee kinderen in de straat naar elkaar toe kunnen lopen en buiten met vriendjes spelen wel moeilijker zijn dan in Nederland denk ik. Aan de andere kant denk ik dat Nederlanders elkaar ook wel opzoeken denk ik. Maar ja hier heb je niet zo heel veel aan want het is a;;een maardenk ik… Wel kunnen we elkaar helpen als we info hebben.
Groetjes Sisa

Hallo , ik ben net terug van een tiendaags martonderzoek op Curacao . Ik heb ook twee kinderen en heb toch wat antwoorden op jullie vragen . Misschien mail je me beter met jullie vragen ; [EMAIL=“ivanwillems@skynet.be”]ivanwillems@skynet.be ; groetjes van Ivan

Hoi Brigitte & Sisa,

Nou, ik heb nl. ook plannen samen met mijn man en kindje van 1 jaar. Wanneer weet ik nog niet, maar ben alvast aan het rondneuzen op internet. Mijn broer woont nu daar met zijn 2 kids en het bevalt hem heel goed. Zijn kids gaan naar goede scholen, woont in een mooie rustige wijk…en criminaliteit heb je overal, maar hij weet wel waar je niet of wel een huis moet huren…hihi. En voor een job heb ik wel gezien ( 1 keer op vakantie geweest en de hort op met mijn broer ), dat je mensen moet kennen binnen bedrijven/connecties…die kunnen je helpen aan een baan. Mijn broer is voor zichzelf begonnen in de IT-branche en geniet van zijn leven.
Het is en blijft een grote stap en wil graag alles met jullie delen…
mijn email [EMAIL=“aoki@chello.nl”]aoki@chello.nl

Gr,
Tania

hallo,

ik ben ook van plan om samen met mijn vriend en kindje van 5 voor een jaar te vertrekken naar curacao. ik weet alleen niet hoe ik het goed kan regelen waar ik info zou moeten vinden …ik wil heel graag dat mijn kindje naar een nederlandse school gaat ivm de taal zodat er geen achterstand is als ze weer naar nerderland terug keert.

weet iemand of dat er is op het eiland? en hoe kan ik het beste de rest regelen? huisvesting hebben we al meer me studie.
weet iemand of ze op het eiland ook 1 jarige opleidingen hebben?
groetjes,

Hoi Brigitte,
Ik vroeg me af of jullie naar curacao zijn geemigreerd…en hoe bevalt het jullie en de kids natuurlijk.
Gr Ghizzie

hallo,

wij hebben uiteindelijk geen emigratieplannen meer naar Curaçao omdat wij ons oncomfortabel voelen met een paar problemen op het eiland.
Het huidige bewind op Curaçao geeft mij geen goed gevoel voor de toekomst als investeerder op het eiland, dat nochtans alle factoren bezit om er een paradijs van te maken. Als toerist heb je minder oog voor de problemen!
Maar om er nu mijn kinderen te laten opgroeien??, neen!

groeten van Ivan

1 like

Ivan,

Kan me je reactie goed voorstellen. Je wilt dat je kinderen een goede opleiding hebben en die is inderdaad op Curacao niet te garanderen.
Curacao is leuk wanneer je het met z’n tweëen of alleen doet of je moet worden uitgezonden door een bedrijf (of marine) zodat al je zaakjes voor je worden geregeld.

Hallo ik ga ook naar curacao met mijn man en 3 kindjes van 9, 5, 9 maanden,ik kan niet wachten tot het zover is mijn oudste dochter heeft hier in nederland speciaal onderwijs en gelukkig hebben ze dat daar ook. Bijna op alle scholen hebben ze ook nederlandse taal. Je moet de kids daar wel van te voren inschrijven want de wachtlijsten kunnen erg lang zijn. Alleen bij particuliere scholen zijn de wachtlijsten korter maar wel erg duur zijn deze scholen. Waar je ook rekening mee moet houden is naschoolse opvang want de scholen beginnen om half 8 tot half 1 en dan zijn de vrij, want daar is het te warm voor hele dagen school.
Werk vinden hoef niet moeilijk te zijn het is maar net wat voor baan je zoek. Ik werk ga daar werken in een callcenter en ik werk van 5 uur smorgens tot 12 uur smiddags zodat ik geen naschoolse opvang nodig heb. Je verdien daar ongeveer 2000 gulden, voor mij is genoeg omdat ik daar een eigen huis heb en mijn man heeft ook een baan als lasser en hij is antiliaans. Mischien als je vragen heb waarmee ik je kan helpen dan hoor ik het wel.>>> groetjes mira

1 like

Hoi Aldema@
ik zou graag je email hebben zodat ik je de oren van je lijf kan vragen heb zoveel vragen ik wil ook graag naar curacau maar ben aleeenstaand niet meer piep jong en met kinderen die al wat ouder zijn dus hebben opvang nodig hebben maar ik wil weten hoe of wat met baan en huishouding gemiddelde lonen is daar van de leven als aleenstaande etc.
je mag ook mij je doen naar moniquedg@hotmail.com

groetjes monique

sorry was nioet voor jiu

Hoi Aldema@
ik zou graag je email hebben zodat ik je de oren van je lijf kan vragen heb zoveel vragen ik wil ook graag naar curacau maar ben aleeenstaand niet meer piep jong en met kinderen die al wat ouder zijn dus hebben opvang nodig hebben maar ik wil weten hoe of wat met baan en huishouding gemiddelde lonen is daar van de leven als aleenstaande etc.
je mag ook mij je doen naar moniquedg@hotmail.com

groetjes monique