hallo ik ben melania
ik wil graag deze jaar verhuizen naar curacao en ben nou opzoek naar werk en huis voor mij en twee kinderen,weet iemand waar ik terecht kan hiervoor dan hoor ik het graag . groetjes melania
Hello Melania,
Ik raad u aan te Googelen op Curacao links. Er staat zoveel informatie op internet! Er bestaan ook twee Curacao forums, waar je verschillende topics kunt opzoeken en nalezen. Zowat alle onderwerpen staan ivia een zoekfunctie te vinden. Tijp dus via google even Curacao forum in en je komt er vanzelf bij terecht= curacao****forum.com/
of een tweede forum=
http://curacao.reisforum.nl/
groetjes van Ivan
dag melania,ik wil ook heel graag naar curacao verhuizen met mijn zoon en eventueel met mijn dochter, ben je er al geweest? ik denk eraan om zo vlug mogelijk eens een weekje naar daar te gaan om alles persoonlijk te regelen ivm huis en werk, misschien kunnen wij ervaringen uitwisselen?
alvast bedankt , groetjes Daisy
Lieveling en Melania,
Ik wil jullie niet ontmoedigen maar met kindjes naar Curacao emigreren heeft één groot nadeel en dat is een geschikte school vinden. Wij zijn in een ver stadium van emigratie en echt waar ons enig probleem is dat er volgend schooljaar opnieuw ongeveer 900 kinderen niet geplaatst kunnen worden in het openbaar onderwijs met lesgeving in de nederlandse taal. Er zijn maar 4 nederlandse scholen aldaar, anders ben je verplicht je kindjes op een privéschool te plaatsen die duur is en naar mijn mening ook niet allemaal erg fraai zijn. Er is de Schroeder Scool op Juliana Dorp die mij kon bekoren maar dit heeft een prijskaartje van 10000 EUR voor je kindjes per jaar! Dan is er de amerikaanse school in Emmastad maar daar kost het 25000 EUR voor mijn twee kindjes!!! Die school wordt bevolkt door de kindjes van veel expats waar hun bedrijf de kosten op zich neemt.
Voor de rest kan ik over Curaco vertellen dat het een eiland in volle economiche bloei is met toch veel werkgelegenheid, zie het bericht deze week in de Telegraaf over de 800 vacatures die niet ingevuld geraken in de hotelerie ( Hyath Regency ). De Antillaanse jeugd zou niet in de hotels willen werken omwille van hun gevoel van minderwaardig werk ( 36 % werkloosheid bij de jeugd nochtans ). Ik kan daar niet over oordelen want dit is een gevoelige kwestie op het eiland. heeft iets te maken met de slavernij van vroeger die nog bij de Antillaanse bevolking diepe emotionele gevoelens geeft dat hun naar zeggen tegenhoudt om minderwaardige jobs aan te nemen; bvb in de Horeca. Dus daar is veel werk te rapen allicht. Neem wel aan dat de lonen er laag liggen in verhouding met onze West- Europese lonen. Indien u vragen heeft vuur maar af. U kan mij ook privé mailen. Groetejs van Ivan