hi wij willen emigreren naar curacao,wij zijn mijn vrouw jessica (33) mijn dochters chiara(13) en leatitia(7) en ik urgen (35)
ik heb in nederland een afbouw bedrijf www.divario.nl die ik samen met mijn vrouw run,we willen weten of er iemand is die ervaring heeft met het verhuizen van je bedrijf en alles wat erbij komt kijken,denk daar bij aan bedrijfs inboedel ( bussen,gereedschappen,enz)en of er werk is in de branche waar wij in zitten zie website,uiteraard zijn er vragen zoals invoerkosten,scholing voor de meiden,huisvesting,verzekeringen,bankieren
Je kan altijd alles verhuizen naar de antillen, dat is geen probleem. Ik heb je website bekeken en ik denk dat er wel werk in zit. Op het moment zijn op curacao diverse ontwikkelen en 99% kan ik u zeggen dat er wel werk is.
Scholen is ook geen probleem voor de kinderen. Je kan je kinderen inschrijven bij diverse nederlandstallige scholen zoals die van VPCO (Protestant), Pire College, Romer School en Johan Van Walbeck. Dat zijn de nederlandstallige scholen wat ik zo uit mijn hoofd weet.
Invoerrechten moet je contact opnemen met Douane Curacao. Banken hebben we hier genoeg en het hangt gewoon van je zelf af bij welke bank je wilt gaan. Banco di Caribe, Maduro & Curiels Bank (deze zit ook in Amsterdam), RBTT Bank, ING Bank.
Verzekeringen is ook geen probleem en ik denk net zo goed en slecht als in Nederland. Als je een bedrijf begint en je zit onder een bepaald bedrag als bruto salaris kan je vallen onder de SVB. als je boven de grens komt te liggen dan moet je je prive gaan verzekeren en dat is veel duurder als je onder de SVB valt.