Waar moeten we beginnen om te emigreren?

hoi allemaal wij zijn wendy,theo en tygo:dag::dag:
wij hebben plannen om zomer 2010 naar curacao te gaan emigreren.ons huis is nu al verkocht en om flink te sparen gaan we een jaar bij mijn zus in huis.
ik zou graag alle info over het emigreren naar curacao willen hebben:vak01:,heb je werk nodig of andere documenten
om daar te wonen hebben ze goede scholen voor mijn zoontje enz enz
ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen
dus ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden
ik wacht op jullie reacties

Begin allereerst met het boek “Praktisch Curacao” aan te schaffen. Hierin staat alles vermeld over verzekeringen, het leven daar enwat je allemaal geregeld moet hebben voordat je kan vertrekken. Een spannende grote stap zeg !

hoi chotje
het boek praktisch curacao hebben we al maar ik kan er niet uit opmaken of je al werk moet hebben om daar te mogen blijven.
ben jij ook van plan om te emigreren?en heb jij alles al geregeld?
groetjes wendy

Hallo,

De url gevonden misschien heb je er iets aan

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=414&i=23268&t=23268&v=f

Ze hebben het over www.antillenhuis.nl

gr van Moira

Hoi Wendy,
Wij gaan vanaf september 2009 voor een jaar naar Curacao. Echt emigreren dus niet, maar wel voor langere tijd heen … Dan moet je ook wat dingen geregeld hebben. Ik weet niet hoe het zit als je echt gaat emigreren, maar als je voor een jaar gaat dan hoef je niet perse een baan te hebben. Veel mensen regelen dat pas op het eiland zelf, omdat dat makkelijker gaat. Ik heb begrepen dat een aantal bedrijven ‘tegen’ het van te voren aannemen van medewerkers zijn als ze nog in het buitenland wonen omdat ze hier vaak het schip mee in zijn gegaan. Zij willen graag iemand zien en weten dat zij dan ook echt beschikbaar zijn. Maar misschein lukt het wel om wat sollicitatiegesprekken te regelen voor die tijd. Ik heb mailtjes gestuurd naar hotels en verteld dat ik in september 2009 kom. Zij hebben nu al vast mijn gegevens en ik mail ze vlak voor ik wegga nogmaals want dan ben ik alvast een beetje bekend bij ze en hebben ze misschien een vacature. Het maakt mij niet uit waar ik ga werken als ik maar ergens fulltime aan de slag kan zodat ik daar normaal kan leven/wonen. Ik heb begrepen dat werken in de horeca altijd haalbaar is. Mogelijkheden genoeg dus !

bedankt voor jullie antwoorden ,het antillenhuis ga ik wel even bellen want de site is niet zo overzichtelijk.en in maart gaan we ook nog naar de emigratie beurs ,dus ik denk dat ik er wel uit kom .dos mundos kan ook een hoop regelen volgens mij ,gelukkig heb ik nog even de tijd voor alles.eerst het huis leeg ruimen en dan nog anderhalf jaar bij mijn zus in om te sparen

Ik wil ook naar die beurs gaan idd! Vorig jaar vond ik het nog zo ver weg maar aankomende maart schiet het al op want wij gaan dus in sept … Ik hoop daar veel op te kunnen steken. Je hebt ook nog ruim de tijd idd, dus het zal vast en zeker goedkomen! Wel handig om van te voren alles goed op een rijtje te zetten voordat je weggaat. Het avontuur is al groot genoeg !