Emigreren naar Curacao

Hallo,

Ik wil graag met een jaar of twee verhuizen naar Curacao, of een ander Carribean eiland. Natuurlijk heb ik hetzelfde probleem als alle anderen, en dat is werk vinden aldaar! Kan iemand mij tips geven waar ik daarvoor het beste terecht kan? Ook moet ik kijken naar woongelegenheid.

Misschien zijn er mensen die meer weten over deze hele streek, Ik heb me laten vertellen dat Curacao het leukste Nederlandse Antillen eiland is, maar je hebt nog meer eilanden in die streek natuurlijk. Zou er iemand mij hier meer over willen vertellen? Ik heb wel begrepen dat buiden de Ned Antillen het erg moeilijk is om aan werk te komen…

Nou ik hoor het wel,

Groeten,

Karel

ik denk dat je het beste dit forum kan afstruinen naar info, staat genoeg kwa werk, woning enz…

succes.

Hoi Karel

Wij zijn zelf ook bezig met emigratieplannen wij willen volgend jaar op Curacao gaan wonen. Wij hebben zelf ook met deze vragen gezeten en hoorde ook van iedereen dat je het beste voor werk etc gewoon eerst een paar weken naar Curacao moet gaan zodat je daar persoonlijk werk kan zoeken en zonodig gelijk face to face zaken kan doen dat zien ze graag i.p.v via de mail werk zoeken dan nemen ze je niet serieus zijn we ook achter gekomen. Want ja het is voor hun natuurlijk ook moeilijk om iemand via de computer aan te nemen want ja wie weet kom je uiteindelijk wel helemaal niet. Wij zijn in augustus 3 weken geweest waarin we werk gezocht hebben (en gevonden) het eiland hebben verkend en ook nog vakantie hebben gevierd dus ja we waren zeer blij dat we het gedaan hebben. Nu is de zaak onze dingen hier af te handelen en die kant op. Vrienden van ons die we ook via deze site gevonden hebben hebben het voor ons gedaan en die zitten er nu al heerlijk bijna 3 maanden ook die hebben eerst daar werk gezocht en zijn toen teruggekomen en later daarheen verhuist. En als je gaat zou ik zeggen zet gelijk al je vragen op papier voor verzekeringen, vergunningen of wat je dan ook allemaal wilt weten en ga daar die dingen uitzoeken dan heb je direct antwoord en ben je al een stuk verder je bent er dan toch dus moet je het er van nemen het is al genoeg geregel en onzekerheid om het vanuit Nederland te doen. Succes met je plannen verder Groetjes Debby