Werken/wonen In Curacao

[email=mkeur@2contact.com]mkeur@2contact.com

hai!!

ik wil weg hier!!! en t liefst naar de antillen (curacao) ik heb net niet mn VWO diploma en wil tijdelijk, maanden/jaren op curacao wonen en werken.

wie heeft tips over t vinden van een baan? casacama heb ik gecheckt, maar de helft van de links doen t niet.

ik wil samen met een vriend gaan, maar hoe pakken we dit aan??

ik hoop snel iets te horen.

madeleine

Ik weet me dus ook geen raad. Ik verhuis half juli samen met mijn vriend naar curacao maar weet eigenlijk echt niet waar ik terecht kan met mijn vragen. Hij heeft werk en ik kan eventueel in datzelfde bedrijf terecht.

Ik geloof dat je je moet uitschrijven hier in Nederland en weer in Curacao moet inschrijven. Werk en verblijfsvergunning zijn dan niet nodig. Maar ik heb ook weleens gehoord dat je moet kunnen aantonen dat je weer teruggaat na een jaar aan de hand van een 1-jarig retourticket. Het is bij ons niet de bedoeling al terug te gaan dus wat voor ticket moet ik nou hebben?

Ik zou graag een informatie nummer hebben waar ik met mijn vragen terecht kan.

Petra

Beste Madeleine,

Je trof ons (CasaCama.com helaas op een tijdstip dat wij de website grondig aan het updaten waren. Momenteel hebben wij meerdere woningen op de Antillen en voorzover bekend doen alle links het nu. Ik nodig jou en alle andere geïnteresseerden dus van harte uit om een kijkje op onze site te komen nemen. Binnen nu (20/01/04) en een maand zullen er ongeveer 10 tot 20 nieuwe woningen bijkomen. Hou onze site dus in de gaten!

Mvg,

Miko Prorok

Hoi,

ambassade al eens geprobeerd?

groetjes

Hallo beste mensen,

ik heb 2 kamers te huur bij mij ( Brian, 27) in huis ,… ze zijn ruwweg 210 en 195 Euro. In antilliaans geld is dat 450 Nafls en 425 Nafls.

Kamers hebben airco. (10 uur per dag max!) ( stroom en water incl.)

kamers zijn deels gemeubileerd. beiden hebben een ingebouden klerenkast. 1 pers mattras en beddegoed.

keuken, bad- en zitkamer worden gedeeld.

Centraal gelegen en in een (heel) goede buurt. 2 supermarkten en een ralaxte vrijveel bezocht cafe en ook 2 snackbars binnen een straal van 5 minuten lopen. (En heel wat meer)

geintereseerd

sprockbrian@yahoo.com kun je me het beste bereiken. op het eiland 5404809

groeten

Brian

APPARTEMENT VRIJ VANAF NU!!!

Bon Dia en Hallo allemaal!

Vanaf komende zondag, 1 februarie, staat ons appartment leeg!!! Ben jij toevallig op zoek naar iets leuks? Laat het maar horen of lezen.
Het appartement is op de begaande grond van een leuk, niuw, geel huisje op de Rembrandtstraat in Otrabanda. Het bestaat uit een slaapkamer (tweepersoonsbed, airco, grote kast), een badkamer (douche, toilette, wastafel), een keuken inclusief woonkamertje (tafel, stoelen, bureau). Radio, CD-player, televisie, koelkast, handdoeken, wasmaschine, stroom en water en dit alles voor 800 gulden.

Reageer snel! Bel naar 005999 4629341 of schrijf een mailtje aan hier_is_irene@hotmail.com…ook al kun je er misschien niet al volgende week in…maar wel de week erop…laat maar iets horen…

Als je belt…denk aan het tijdsverschil…Curacao min 5 uur!!!

Ayo Irene en Sandra (wij zijn twee stagiares op het eiland…het huisje is particulier en echt netjes!!!)

Hallo, mijn naam is Carina van Vlaanderen en ik wil graag 2 of 3 maanden naar Curacao om hier te gaan werken. Is hier iemand die mij wat goeie informatie kan geven. Wil het liefst aan het strand of in willemstad verblijven en werken. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes, Carina

Hoi,

2/3 maanden is wel heel kort denk ik, maar mss dat er ook echt seizoenswerk is waarbij ze maar voor een korte tijd iemand zoeken. Wanneer ben je van plan om te gaan?

Even een reactie. Indien je van plan om hier te komen vestigen voor onbepaalde tijd, dien je je inderdaad uit te schrijven in Nederland en dan hier in te schrijven. Wat je in ieder geval dient mee te nemen is een verklaring “van goed gedrag”. Als Nederlander zijnde heb je wel een vergunning nodig om hier te kunnen werken. Dit is zo geregeld (meestal binnen een maand rond, indien je over de juiste documenten beschikt) contract ed.
Voor de duidelijkheid: bovenstaande geldt alleen als je voor onbepaalde tijd hier wilt vestigen.

Hoi, bedankt voor jullie reactie!
Het plan was om 22 september te gaan maar ik was iets te laat met het regelen van een verblijfplaats dus heb het nu uitgesteld naar 1 december. In de horeca moet het toch wel lukken om een baantje te vinden? Ik wil 3 maanden gaan, dus geen onbepaalde tijd. Dit ivm mijn werk hier in Nederland.

Ik heb geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat als je voor 3 maanden gaat. Wel lekker hoor :slight_smile: Krijg je onbetaald verlof van je werk in Nederland? Ik ga dus pas volgend jaar sept en ga ook pas volgend jaar een beetje dingen regelen enzo, want dat is nu gewoon te vroeg … Hoewel ik wel sta te springen om alles al geregeld te hebben hahah !

Jij moet dus nog een jaartje wachten…Als ik terug ben laat ik je weten hoe het was haha
Ja ik krijg onbetaald verlof gelukkig. Heb hier een goede baan dus die wil ik niet op het spel zetten. Ik ga even uitzoeken wat ik allemaal moet regelen…

Wow geweldig … soms vind ik het wel prettig dat het nog een tijdje duurt en ik alles rustig kan regelen enzo, maar aan de andere kant … ik wil nu!! Ik heb ook een goede baan en weet nog niet of ik onbetaald verlof ga krijgen, ik vrees van niet. Ze willen dat meestal geven tot max een half jaar heb ik begrepen van personeelszaken. Ik moet het rond maart 2009 gaan aanvragen dus ik ben benieuwd. Als het niet mag neem ik ontslag, hoe jammer en erg ik dat ook zal vinden. Ik wil deze kans om naar Curacao te gaan nu grijpen, want ik weet dat als we het nu niet doen het er nooit meer van zal komen. Ga je alleen of neem je iemand mee? En waarom kies jij voor Curacao?

Hallo,

Ik ben pas geleden op vakantie geweest op Curacao, een vriendin van mij woont daar en ik heb daar een tijdje gelogeerd!
Het beviel me zo goed, dat ik erover zit na te denken om in Curacao te wonen en werken.

Wat moet je allemaal regelen als je wilt emigreren naar Curacao!?!
Zijn er evt goedkope en stabiele woningen te huur ( evt eerste periode gemeubileerd !?! )

Wie kan mij en wil helpen met het beantwoorden van mijn vragen.

B.v.d

Groetjes Fleur

Fleur, ik zou met je vragen naar je vriendin gaan. Ze woont daar al dus kan er vast ook veel over vertellen.

hallo, weet iemand hoe t met de criminaliteit zit op curacao? zijn bepaalde wijken veiliger dan andere?
gr. eva

@ madeleine

check www.curakamers.com ff, zij hebben egt veel huizen en zijn volgens mij erg cheap.